• malle88

Majbebisar 2015

pco skrev 2016-01-29 21:09:57 följande:

Tack för att du frågar, ja det är tungt med astman tyvärr :( lilla plutten väsnas o hostar till hon spyr då och då.

Absolut, köper ingen ny till förskolan. Riktigt bra vagnar du har :) funderar på att sälja min Emmaljunga och köpa kronan istället o sen köpa en liten slit o släng vagn till förskolan.

Tack för tipsen :)

Stackars liten :(

Mb köpte vi till halva priset på rean i höstas :) kronan är från 09 och är rätt klumpig. Och helt omöjlig att få in i bilen ;)
  • malle88

Hur har ni det vid blöjbyten och påklädning? Här är det ju helt omöjligt! Lillan snurrar som en propeller och kryper iväg. Skaffade up and go och det går bättre iallafall ^^

• malle88

Idag trillade lillan ner från sängen :( maken låg bredvid och sov och jag vände ryggen till en sekund och så slog hon i golvet. Smällen nät huvudet slog i golvet var inte rolig. 1177 tyckte vi kunde stanna hemma och observera henne. Så har hon två hökar över sig, haha

• malle88
    Blicka skrev 2016-01-30 17:00:31 följande:

Usch nej :( det går ju verkligen superfort nu som dom far fram. Tror säkert det gick bra men bra ni har koll.

pco skrev 2016-01-30 23:37:37 följande:

Åh nej nej ursch! Tror också att det gick bra, annars hade hon nog sagt till på ett elr annat sätt.

Tack det har gått bra. Har fått gå upp varje timme inatt och kittla hennes fötter men det verkar gått bra. Tur att vi var bortbjudna igår så vi fick lite distraktion, annars hade hon nog inte fått röra sig igår ;)
  • malle88
    pco skrev 2016-01-30 14:39:48 följande:

Hmm okej, tänkte köpa den nya kronan sulkyn, är det samma klumpighet på den du har tro?

Är så sugen på en sån o sälja min Emmaljunga.

Men som någon sa. Kanske det va blicka?

Men iaf att ha möjlighet att vända beroende på hur bebis är o det finns ju inte på kronan :/

Acta graco, cresent och easy walker går att vända så dem kan du kika på :) kompisen är väldigt nöjd med easy walker, den är liten och smidig :)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-31 08:24:01 följande:

Vad skönt att höra! Att kittla under fötterna var det tips från 1177?

Lillan har var i örat fortfarande så även jag måste ringa sjukvården idag igen. Kpvepeninkuren är nu slut o man kan tycka att varet borde ha gett med sig om det hjälpt men vad vet jag?!

Ja det var 1177! Barn flyttar fötterna om man kittlar dem. Gör dem inte det kan de ha sänkt medvetande och då skulle man reagera. Var ett bra tips, så slipper man väcka henne :)

Men stackarn :( Hoppas de kan hjälpa er på telefon. Hur går det för dig?
  • malle88
    Serah skrev 2016-02-01 14:20:00 följande:

Hur känns era små på nätterna? Vår lilla kille känns så kall. Då har han ändå pyjamas och vårt tjocka täcke på sig. Han känns kall på nacke och mage.

Just inatt har han sovit väldigt oroligt. Vilket resulterat i en gnällig bebis idag. Bara nöjd i famnen.

Hon har pyjamas med fötter och täcke. Tycker det verkar varmare med fötter men jag inbillar mig nog bara ;) hon ligger alltid helt stilla så hon tar aldrig av sig täcket. Har ni provat sovpåse?
  • malle88
    pco skrev 2016-02-01 21:02:11 följande:

Nu när lillan vart sjuk så har hon sovit mkt hos mig och sen mellan oss i sängen men nu när hon är frisk så har jag försökt få henne o sova i egen säng igen men det går inte. Hon somnar hos mig när hon får flaskan och sen sover hon Max 1h i sin säng o vaknar o är ledsen. Tar då upp o hon somnar om o sen lägger ner henne igen men vaknar då o är ledsen igen. Lägger vi oss brevid henne i våran säng o sen går upp så sover hon kvar utan att vakna.

Hon får gärna sova hos oss men vore ju kul o kunna få egen tid med mannen att kanske prata om dagen elr så för ibland kommer han hem sent o jag redan lagt mig.

Tänker att vaknar hon på natten så får hon absolut komma o sova med oss men att hon sover ett tag i sin säng så hon känner trygghet även där.

Vill ju såklart att hon ska få närhet om hon vill ha det.

Hur hade ni gjort? Låtit det vara såhär så kanske det ordnar sig senare? Tips?

Om du har möjlighet ställ hennes säng bredvid din så du kan ha handen på henne så kommer hon nog lära sig sova där igen :)
  • malle88

Mamma-barnträning idag, har äntligen startat i vår håla :) kommer nog kännas imorgon ;) Lillan hade jättekul bland alla hantlar, band och pilatesbollar :)

Lillan har skrikit i sömnen flera dagar i rad, är det någon mer som har det så? Antar att hon drömmer mardrömmar.

Nu ska jag sova, lillan somnade redan halv sju så antar vi kommer gå upp tiiiidigt imorgon :/

Svar på tråden Majbebisar 2015