• malle88

Majbebisar 2015

Hur går det för er Tjej78? Är hon bättre?

Hur går det för Serah? Längesedan jag såg henne.

• malle88
    Blicka skrev 2016-01-22 09:05:28 följande:

Ja nu vill jag bli frisk! Finns en risk att jag måste öka medicinen ytterligare för jag är inte helt ok än!

Jobbigt för er med nätterna :( att sluta nattamma måste man känna sig redo för. Kan ju bli jobbigt, men behöver ju inte bli det. Tycker inte lillan varit så besvärlig men det är klart hon hade ju somnat om fortare med bröstet men nu vill hon ju inte ha det så då är det bara att gilla läget!

Hon har börjat själv vända bort huvudet när hon ätit så tänker att hon snart är redo.

Vad skönt att det gick så smidigt för er. Det måste kännas bra för dig!
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-01-24 09:50:08 följande:

Vad jobbar du med malle88?

Jag är ssk på en njuravdelning. Perfekt att kunna jobba lite helger nu, så spar vi lite föräldradagar;) vad jobbar ni med? :)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-24 12:15:33 följande:
    Jag är socionom o jobbar med barn som misstänks fara illa. Jättespännande jobb!
    Det låter spännande men svårt. Det är säkert fler än man tror som far illa. Men det är säkert skönt när man löst problemen för ert barn
  • malle88
    malle88 skrev 2016-01-25 09:28:19 följande:
    Det låter spännande men svårt. Det är säkert fler än man tror som far illa. Men det är säkert skönt när man löst problemen för ert barn
    *ett barn
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-01-24 18:05:31 följande:
    Då är det kanske dig jag ska vända mig till om tips och råd för att slippa fler njurbäcksinflammationer ;)
    Jag jobbar som redovisningskonsult på en revisionsbyrå. Det låter kanske inte så kul och spännande för er andra men för mig som brinner för siffror och matematik är det ett toppenyrke :)
    Haha kan inte mycket om barn, vi har en medelålder på 88 år ;)

Har du eget företag, om du är konsult?
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-25 09:06:30 följande:

Inatt sov lillan till 5.20 i ett svep! Tjoho! Dessutom somnade hon om själv när hon vaknade (dock efter blöjbyte eftersom blöjan läckt) men inte mamma ;) nåja så kan det vara! Ikväll måste vi sänka spjälsängen igen, för nu drar sig lillan upp till stående på knä så bara en tidsfråga innan hon står på benen! Idag står tvätt o lite vila på schemat. Borde fixa fotoböcker för 2014 o 2015, kanske lagom ansträngande aktiviteter när man inte är helt kry (åkte på förkylning i lördags...)

Gött, hoppas hon fortsätter så :)

Sängen måste vi med sänka, även om hon typ aldrig sover där ;)

Vi har också hemmadag idag, borde väl städa och tvätta lite med :)
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-25 12:46:07 följande:

Ringde kommunen idag ang fskplats. Ska lämna in senast sista februari. Vi har syskonförtur o det lät inte som om det skulle vara några problem att få plats på samma fsk. Vi siktar på att lillan ska börja vid terminsstart i augusti. När tänker ni att era små ska börja?

Det var tur att du sa det, har inte tänkt på att man måste söka plats :o vi har tänkt hon ska börja i augusti. Måste bara bestämma oss var hon ska gå, i stan eller närmast hem. Ska kolla om man kan få komma och titta på lokalerna...
  • malle88
    Serah skrev 2016-01-26 10:32:44 följande:

Halloj alla!

Vi lever ;)

Men vi har varit sjuka som attan. Nu är vi äntligen på bättringsvägen och barnen kan snart gå tillbaka till skolan. Det har varit riktigt tufft med tre sjuka barn samtidigt :p jag kände mig lite krasslig där ett tag också men det bröt som tur var inte ut. Magsjuka och feber är inte att leka med :p vart inte mycket sömn heller då var och en vaknade på olika tider med sina "olyckor".

Ser att några av er vänjer av amning på natten. Har fundering på det jag med men just nu verkar han vara väldigt kinkig på närhet så då är det nog ingen idé.

Väntar fortfarande på tid för allergitester. Börjar fundera om han är känslig för ägg och fisk också. Vid några tillfällen då han ätit ägg i en gratäng så vart han slemmig i halsen och kräktes genomskinlig slem vid ena gången. Får han fisk så skriker och gråter han. Så det håller jag borta från honom just nu.

BVC sköterskan berättade även att spec läkarna verkar ha fullt upp nu då hon hade fått tillbaka en remiss hon hade skickat. Något hon aldrig varit med om tidigare. Så vi får väl se när vi nu får tid.

Kul också att några av era små blivit så rörliga! :)

Nu måste jag kila och underhålla de äldre barnen innan de blir uppåt väggarna less på varandra.

Nämen vad trist, vad skönt att slappa att bli sjuk iallafall.

Synd att det tar sån tid. Man tycker ju att en allergiutredning på en så liten är ganska viktig
  • malle88
    Blicka skrev 2016-01-27 01:22:48 följande:

Jaha - vaken med orolig tjej sen dryga timmen tillbaka. Örat har stört henne ikväll o tror det påverkar henne nu också. Har gett alvedon o hoppas det hjälper så hon somnar snart. Spjälsängen duger inte - bara mamma o pappas säng! Vi ligger på ytterkanterna o hon härjar som en liten propeller i mitten! Hoppas ni andra sover bättre än vi i natt!

Hoppas hon somnade och sov bättre. Stackarn :(

Lillan vaknade bara tre gånger inatt, vet inte när det hände senast. Jag hoppas vi är påväg åt rätt håll. Beställde en sån där stjärnhimmellampa igår, Hoppas hon tycker om den och hellre vill titta än amma :)
Svar på tråden Majbebisar 2015