Majbebisar 2015
Vad jobbigt för dig Blicka :( är det mjölkstockning fortfarande tror du? Hoppas ni blir friska snart
Vad jobbigt för dig Blicka :( är det mjölkstockning fortfarande tror du? Hoppas ni blir friska snart
Vilken dag... Har så ont i huvudet nu o feber på det. Att ta hand om alla tre barn gick väl ok till kl 17, sen fanns det väldigt få reserver kvar hos mig, men allt går ju ändå på ngt sätt..sambon har årsbokslut på jobbet så ingen jättestor hjälp där just nu o släkten bor som närmast 20 mil från oss. Blir jag inte bättre imorgon måste vi nog be svärföräldrarna antingen komma eller ha de två stora hos sig i helgen.
Hoppas medicinerna hjälper Blicka!
Håller tummarna för dig Serah!
Här rör det fort nu, fortfarande baklänges men ändå, vill hon nånstans vänder hon dig bara om ^^ Hon älskar att man sjunger för henne och gör både prutt och pussljud med munnen, klappar händerna med :) favoritleksaker är kontakter :o jätteotäckt. Hon behöver inte längre puremat utan äter bitar nu :)
Kampen om att sova i egen säng ligger på is igen, jag får försöka stå ut ett tag till nu när hon behöver närheten. Hon har äntligen lättat på mammigheten och hänger nu lite med pappa. Ett stort plus! Han lyckades för första gången nånsin söva henne igår :)
Blicka: ursch, hoppas att mår bättre!
Kul med lillans framsteg :) :) här tränar vi fortfarande på att komma dit. När hon sitter så viker hon ens knät i golvet o sätter händerna i golvet o lutar sig fram så rumpan lyfter lite men sen vågar hon inte riktigt ge sig ut, hon backar med händerna o sätter ner rumpan i golvet igen :p
Fortsätter denna kyla är det nog värt att kolla upp den krämen. Har ingen möjlighet att ge mig ut och leta nu. Har inget körkort och jag vill som sagt inte gå ut i denna kyla just nu. Får se om manen kan inhandla sakerna som behövs innan skolan drar igång igen.
Ja lager på lager är bra det :) vi var lite dåliga på att inhandla sånt då vinterkylan varit seg på att komma.
Låter mysigt med pulkan :)
Samma här, lillan äter inte alls puré mat, det va ett tag sen, känns verkligen att de växer fort. Samma när jag rensar hennes garderob, känns så dystert på nåt sätt att att min lilla har blivit så stor så snabbt. Vill bara stoppa tiden ibland. Men ändå så är det så kul att se de växa och deras nya påhitt :)
Åh härligt att pappa lyckades igår :)
Här är lillan oxå mest mammig men funkar med pappa oxå, dock har det gått i omgångar med nattning o flaska på kvällen för honom, när hon är trött inför kvällen så är det bara jag som duger, gosa på kvällen går bra hos pappa men att äta flaska o komma till ro inför natten går inte hos honom tyvärr.
Kom på en fråga. Hur är era bebisars magar? Min lille har trögt och stånkigt att bajsa. Det kommer små klumpar då och då.
Han dricker bara vatten vid måltiderna och ammas endast under natten och ev vid nån av mellanmålen på dagen. Men det verkar inte räcka som vätska. Plommonpure brukar han få i gröt men det verkar inte hjälpa så mycket. Har ni nå tips?
Någon här som ger egen gröt? Provade hemmagjord havregrynsgröt med banan, en klick smör o mjölk. Gillades! Men får ju direkt funderingar kring järnet som köpegröt är berikat med. Hur gör ni i såfall? Kanske införa leverpastej på macka o aprikos på gröten?! Båda är järnrika.
Malle - tack för att du delar med dig! Alltid bra med idéer! Jobbigt att er sömn är som vår... Men så skönt att pappa också dög!
Får inte upp bilden på tjejerna :(
Tråkigt med bilder som inte kan läggas upp när ni vill visa oss era små!
Ngn fler än jag som fastnade framför filmen berättelsen om Pi? Hade inte tänkt se utan spela in för att se i helgen med sambon men kunde inte slita mig...
God nattsömn till er alla o era små! Lillan somnade bättre ikväll så vi hoppas på en god natt.