Majbebisar 2015
I är f.ö i lite chock här hemma just nu ... Plussade tidigare idag och lite nervöst är det.... Inte planerat alls
I är f.ö i lite chock här hemma just nu ... Plussade tidigare idag och lite nervöst är det.... Inte planerat alls
Tråkigt art höra att er lilla är sjuk igen blicka :( hoppas hon kryar på sig snabbt.
Jag känner också att mina bröst blir sprängfyllda :/ natten till idag vaknade jag av att det gjorde så ont!
Men våran lilleman är inte så förtjust i mat. Eller jo, några skedar. Sen vill han inte ha mer. Kanske blir max en halv deciliter. Och vill inte amma efter heller.
Sen kräks han också titt som tätt. Kan gå nån timme å så åker lite mat upp. Och man ser att han tycker det är obehagligt :( trodde hans kräkningar skulle gå över när han äter mer vanlig mat men tydligen inte :/ har ni må tips kanske?
Lillan har börjat krångla med maten :( ingen puremat har hon ätit på tre-fyra dagar. Gröt eller mat jag bryter i småbitar går bra, men hon kan ju inte växa på bara på gröt. Hon vill gärna amma istället men mjölken räcker inte och mjölkersättning vill hon inte heller ha. Jag hoppas verkligen det är en fas, tänkte maken som är ledig fr.o.m imorgon ska prova och mata henne, kanske går bättre.
Det har jag också funderingar på! Men hur får man BVC att tro på en och kolla upp det? Är så orolig att de bara ska vidta bort det att det är normalt :/
Tack. Vet inte om jag ska skratta eller gråta just nu.... Fyra barn kräver lite omställning... Blir till att kolla efter ny bil nu. Så får vi ju se om det går hela vägen. Alltid denna oro för missfall direkt när man ser plusset :pTack, jag måste nog erkänna att jag känner mig ganska rädd. Det blir väldigt tätt! Men de kommer bog ha mycket glädje av varandra. Ny bil och syskonvagn är det dags att kika efter snart. Bara hoppas att fröet vill stanna kvar.
Det var samtidigt skönt att höra min make säga att han inte ville ta bort det utan att vi har så att vi klarar oss. Bara bil som behöver förnyas och det har vi ju ändå spanat och börjat spara lite till ändå.
BVC är alltid krångliga tyvärr, men set är väl bara att tjata :(
Ringde och pratade med BVC. Vi fick en tid hos en läkare i mellandagarna. Men inte för att se om det är reflux utan för att säga att det är fullt normalt.... Så jag ska bara sitta och lyssna på läkaren. Tröttsamt.... Ska skriva ner lite frågor till dess. Bara det inte är samma läkare som var på 6 månaders kollen... Han var inte bra! Absolut inte förtroendegivande :(
Önskar er en god jul om jag inte återkommer innan julen är slut :)
Önskar er en god jul om jag inte återkommer innan julen är slut :)
Roligt med alla tänder på g :)
Här är det tandlöst ännu, hoppas verkligen inte alla kommer upp samtidigt sen ;)
Synd att det inte blev något Serah, hoppas bvc kan hjälpa dig. Även om han går upp i vikt så är det säkert jättejobbigt för er.
Vi skulle ha firat nyår med några andra småbarn men nu har lillan feber och det bara rinner snor så vi har bestämt att mysa hemma istället. Känner jag oss rätt sover vi på tolvslaget :) gott nytt år på er!