Majbebisar 2015
Roligt att höra att det gick så bra utan napp! Hur gammal är mellan? Vår lilla sov rätt ok i natt men stora vaken mellan två och halv fem. Sen vaknade lilla kl se. Puh
Roligt att höra att det gick så bra utan napp! Hur gammal är mellan? Vår lilla sov rätt ok i natt men stora vaken mellan två och halv fem. Sen vaknade lilla kl se. Puh
Ikväll gick läggningen utan napp bättre! Lite ledsen men efter två sagor så somnade han fint! Lillan har varit lite grinig - undrar om det är några tänder som stör. Hur har ni det?
BVC o tio månaders kontroll. Vi har då en liten tunnis... 8430 gram o 72 cm lång. Ska börja tillsätta mera fett i maten.
Själv har jag en deppdag... Uselt väder, lite för ont för att vara ute o gå långt, i behov av lite umgänge men med ögoninflammation hos lillan blir det inget sånt. Suck. Är lite trött på att heller inte få så mkt bekräftelse på allt jag gör hemma... Tas för givet känns det som! Nu har jag slagit mig ner i soffan medan lillan sover o ska ta fram ngt att pyssla med.
Nej de sa inte mer än tillsätt fett i maten. Hon följer en kurva så bara jag som tycker hon är liten. Jämför med mina äldre...
Trist att du också är deppig. Får jag fråga vad du har för sjukdom? Har själv astma som strulat rejält under början av året. Aldrig varit så dålig förut. När jag mår bra med astman märker jag inte av den men då var det otroligt jobbigt.
Jag tycker lillan förstår rätt mkt ändå, vet var lampan o de närmsta är typ mamma pappa moster kusiner(2st) mormor o morfar samt farfar men inte farmor hehe.
Pekar på boll o stjärnan o katten i böcker. Håller fram tv kontrollen mot tv när vi säger det. Klappa händer o vinka hej o hejdå
När jag säger 'åh får mamma gosa din ninis' tar hon den o sätter den vid min kind. Osv
Dock har hon inte rest sig upp än, bara på knäna o ena foten i golvet men inte mer.
Går era med grejer elr?
Tack för boktipsen blicka.jag ska kolla upp dem. Det är egentligen först sista veckan som vår lilla överhuvudtaget kan sitta med och titta i böcker. Det som funkar är knacka på och babblarnas hus.
Vilken påsk det blev här. Tycker stt lillan börjat skaka mer med båda händerna samt med huvet. Men det handlar kanske om 2-3sek o det ser precis IT som om hon spänner sig men att hon inte riktigt har koll på vad som händer..har märkt att det alltid är när hon håller i något. Det är inte stt hon bara sitter ekr kryper o det kommer utan när hon pillar lixom o kollar på ipaden o har haft något i handen. Kanske är en slump men vet inte.
Åkte in till skuten i Norrtälje men ville skicka oss till Astrids i Sthlm men kände att vi lika gärna kan vänta o görs utredning i Gbg för DDT känns inte akut. Men får väl göra en utredning. Påsken har väl vart bra här annars men inte kunnat slappna av direkt.
Hur har den vart för er?
Vi åkte in idag till akuten i och med att barnmedicin är stängt idag men han trodde inte iaf att det va akut o han tyckte det låter som om hon fått för sig något bara men asså det känns inte rätt på nåt sätt.
Hört om flera som spänner sig så men då ler elr lixom på nåt sätt visar att de gör med flit.
Cornelia gör det alltid när hon håller i något (aldrig annars)?precis som att hon spänner sig då o småskakar till i typ. 2-3sek o hon håller kvar blicken under tiden o sen tittar upp o ser lite förvånad ut men inget bortfall elr blir ledsen på något sätt.
Inget du känner igen?
Ska ringa barnmedicin nu i v för att ev. Få en remiss, skulle vilja att det görs ett EEG test på henne iaf.
Nån fler som har problem med nattningen nu när vi ändrat till sommartid?
Här gör vi stora framsteg, lillan ställer sig upp mot allt hela tiden och går längs allt som finns. Hon ställer sig upp mot briovagnen och tar en tur utan problem, byter till sin stol eller pall som glider lätt över hela köksgolvet och sen längs köksskåpen bort mot briovagnen igen :) Har även här två tänder på gång, framtänderna uppe. Verkar ha lite ont för det äts mindre men humöret är ändå uppe.
Idag har lillan visat förbättrad balans o stått själv mkt längre än tidigare! Hon har även visat att hon kan kliva i o ur en låda med låg kant o krypa under saker är jättekul! Skaka på huvudet är också en ny grej :) vad det händer saker!