• Blicka

Majbebisar 2015

malle88 skrev 2015-11-01 21:06:37 följande:

Lillan har blivit jätteförkyld och har feber och har gnällbonanza :( igår lämnande jag henne till maken och flydde på jobbfest och det gick jättebra :D skönt att hon accepterar oss båda igen efter en mammig period.

Åh vad jobbigt hoppas hon kryar sig snart! Roligt att resan blev lyckad. Vi kom hem från höstlovsledigt i kväll o imorgon börjar vardagen igen! Förskola o skola för de äldsta o mammaträning för egen del.
  • Blicka
    pco skrev 2015-11-01 22:20:20 följande:
    Åh det va smart. Jag gör ju egen mat till henne o fryser in i isportioner. Vill kunna ta med mig det ut. Som tex kyckling o potatis, sånt vill man ju inte äta som vart i väskan ett tag.
    Vart hittar man låta med islock?
    Tror jag köpt min på naturkompaniet. Finns på en massa ställen, googla på frozzypack. Gjorde mkt hemlagat till min nr två så förstår vad du menar med att inte vilja ha det varmt i väskan ett par timmar. Mattermos är toppen om du ska värma barnmatsburkar o inte har mikro (har inte lyckats med tidigare öppna burkar då det varma vattnet kommer in i burken) typ på semestern eller så.
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-11-02 08:39:12 följande:
    Ja det var tur att det inte kom under resan :) skönt att komma in i rutinerna igen, hur går det med träningen? Har slutit ett avtal med mig själv att iallafall promenera varje dag. Nu måste mammakilona bort
    Jo men träningen går ganska bra! Kör en gång i veckan uteträning med andra, promenad de andra dagarna minst 30 minuter o sen har jag mammamage-appen som gör stor nytta. Hade ganska stor delning av magmusklerna innan jag började o nu har det dragit ihop sig jättebra! Rekommenderar den! Men visst bättre skulle det ju gå om jag inte trycker i mig onyttigheter... Heja heja till dig som ska komma igång!
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-11-02 08:45:12 följande:

Vi har börjat köra tassmetoden om kvällarna på lillan. Tidigare vaknade hon helt 80 % av gångerna jag lade henne i sängen. Nu är det betydligt bättre :) bra så jag och maken kan umgås med varandra på kvällen. Under nästa tjänsteresa om några veckor tänker jag köra även på natten och förhoppningsvis minska antalet uppvak på natten

Har hört bra om den metoden, vad roligt att det funkar. Vi borde börja ta tag i läggningsrutiner på kvällen men än så länge är lillan lite ombytlig när hon somnar för natten o jag vill inte ägna hela kvällar åt att lägga barn utan väntar lite till o ser om hon får någon bättre rytm.
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2015-11-02 20:33:51 följande:

Just nu har vi stora problem med att få vår dotter att äta :( Idag börja dagen kl 05.30 och eftersom sista målet var 23.20 tänkte jag att hon skulle vara vrålhungrig (hon brukar nämligen äta vid 3.30) men hon ville inte ta flaskan!! Tror hon ätit typ hälften av vad hon brukar men verkar ändå som vanligt dvs glad och nöjd. Lillan är nu 5 1/2 månad och eftersom hon ligger över kurvan är jag inte orolig men man undrar ju varför.... Någon annan som känner igen sig?

Lillan strular lite vid bröstet också, suger o släpper så kanske är ngt just vid 5 1/2 månad?!
  • Blicka

Har ni bytt till sittdel ännu? Tanken slog mig idag att det kanske snart är dags...

• Blicka
    Tjej78 skrev 2015-11-03 13:46:45 följande:

Hur bra förstår ni era barns skrik? Kan ni höra på deras skrik om de är hungriga, trötta, närhet osv?
    Idag när lilla gick upp 05.20 och vi börja dagen i lugnt tempo funkade det fram till 06.25 då haverera hon i babygymet. Eftersom hon inte ätit sen 23.30 tänkte jag, nu vill hon ha mat men ack. Nu i efterhand tror jag bara att hon var less på gymet och ville vara i famnen. Jag tycker alla skrik låter lika.....

Lillan är hyfsat lättolkad men visst ibland vet man inte riktigt vad skriken betyder.
  • Blicka

Testar lillans nattlampa nu o den verkar gillas! Hoppas hon somnar snart, haft en intensiv em/kväll med alla barn, behöver sova själv.

• Blicka
    pco skrev 2015-11-04 00:13:39 följande:
    Vad är det för nattlampa? :)
    Cloud b tranquil turtle - gör ljussken i taket o spelar antingen upp lite vågskvalp eller en lugn melodi. Väldigt fin!
  • Blicka

Börjar knorras i vagnen nu när vi är ute så sittdel får det snart bli!

Svar på tråden Majbebisar 2015