-
Det är därför vi måste sitta inne hos lillan, hon vill ju ställa sig upp hela tiden! Innan hon lärt sig att ställa sig upp somna hon av sig själv, vi bara la henne i sängen och sen somna hon på 5-10 min. Nu, om vi gör så bara ställer hon sig upp och skakar galler :) Vi får sitta där inne och lägga henne ner när hon försöker ställa sig upp, buffa henne i rumpan och sjunga vaggvisor.summa21 skrev 2016-03-29 21:12:18 följande:Vi har alltid haft problem med nattningen. Det är som att hon inte kan vara still en sekund. Lite orolig för att hon är så intensiv. Det hänger väl ihop med min andra oro kring hennes utveckling. Hon älskar att gå ute så min man är ute rätt mycket med henne, särskilt nu när storebror varit sjuk. Hon är nog mer pappig än mammig men han har också haft henne mer. Storebror är väldigt mammig.
-
Då börjar arbetslivet igen imorgon..... Lämnar över stafettpinnen till sambon och hoppas på en aha-upplevelse :)
-
Första dagen på jobb gick bra, allt var sig likt. Tog en mjukstart, var bara på plats i 5 timmar, allvaret börjar på riktigt på måndag. Kändes konstigt i bilen när jag körde in, kändes liksom som om jag glömt nått :) Mysigt att få komma hem sen och mysa med flickorna.
-
Nej Serah, vad tråkigt att höra, ledsen för er skull. Måste dessutom vara ofantlig jobbigt att vänta till torsdag i detta mardrömsscenario. Kan inte föreställa mig hur det känns men upplevt det nära då min närmsta vän tyvärr varit med om detta två gånger. Alla tankar till dig och din familj. Kram!
-
Här går det också framåt :) Fick ett sms i förmiddags att lillan tagit sina första steg sen när jag kom hem fick jag se det med egna ögon, så söt när hon försiktigt tar sig framåt. Här pekas det på allt och då säger vi vad det är, skulle man ignorerar att hon pekar blir det protest i form av höga skrik. Hon säger mamma och pappa och det verkar som om hon förstår vem som är vem :)
Vi har massa syskonkärlek här hemma, storasyster är så snäll och söt mot lillasyster. Jag är riktigt överraskad för av vänner har jag blivit varnad för att det skulle bli mycket bråk, skrik och avundsjuka men det kommer kanske längre fram....
Vi kommer bara köpa nått litet till lillan i 1-års present, mest för att hon ska få en present att öppna på sin födelsedag. Hon fyller nämligen en torsdag och vi kommer inte ha kalas förrän helgen efter. Hon kommer få så mycket från släkt och vänner så vi hoppar över att köpa stora, dyra saker tills hon förstår, så har vi även gjort med storasyster. Det var nu när hon fyllde tre som vi för första gången köpte nått lite större och dyrare och då blev det en cykel. -
Jobbet flyter på som vanligt, kommit tillbaka in alla rutiner men jag saknar min familj och undrar hela tiden vad dom sysslar med :( Sambon har inte sagt nått rakt ut men man märker att det redan nu blivit en liten aha-upplevelse. Alla rutiner här hemma funkar bra just nu, sover bra och äter bra :) Utvecklingen går framåt, lillan går nu riktigt fort med briovagnen men utan hjälp stapplar hon fortfarande väldigt försiktigt. En framtand ute och halvvägs och den andra spricker igenom vilken dag som helst så snart 4 tänder totalt.
-
Sen i fredags har vår lilla sovit hela natten, 19.30-05.30 utan kvällsmålet vid 23 :) Hoppas detta fortsätter och inte är nått tillfälligt.Blicka skrev 2016-04-17 18:51:09 följande:
Fortsatt febrigt idag hos lillan :( runt 39 hela dagen. Stackars liten. Hoppas det vänder imorgon! Annars ligger föä-bebisträffen risigt till på tisdag :(
Har börjat fundera kring våra matrutiner. Lillan vill allt mer äta det vi äter o just nu äter hon middag kl 16, vi vid 17.30-18 (hon äter gröt då). Funderar på att snurra på målen dvs att hon får gröt kl 16 o middag sen med oss. Vad tror ni?
Våra matrutiner är:
- 5.30 Välling 200 ml
- 8.00 Macka och lite frukt
- 11 Burkmat 1 st 8 månaders
- 14.30 Gröt 1/2 dl vatten och frukt
- 17.30 Middag, vår mat ca 1-1 1/2 dl
- 19.15 Välling 250 ml -
Mina svärföräldrar gav lillan ett påskägg med godis och blev jätteförvånande när vi sa att hon inte får äta godis....hon va ju bara drygt 10 månader vid påsk!!!malle88 skrev 2016-04-20 08:30:03 följande:
Kommer ni ha tårta på barnens födelsedag? Jag tänkte först göra fruktsallad för lillan tycker så mycket om det men det blev ett ramaskri från svärisarna när jag sa det igår. Det är redan ett väldigt tjat om att hon inte får bullar, sockerkaka och kakor varje gång vi är där (och vi är där minst två gånger i veckan). Jag vill inte förstöra hennes kalas med en massa tjat (fast jag vet att hon inte kommer komma ihåg det). Nu känns inte kalaset lika kul längre :/
Vi kommer ha tårta men det är mest för att storasyster tycker att det ska va tårta på kalas. Lillan kommer att få smaka men bara en liten bit och bara om hon äter den skälv, vi har härliga bilder på storasyster från hennes 1-års kalas (grädde överallt!!).
Fruktsallad är en jättebra idé, synd att man själv inte kom på det tidigare! -
Till alla er som är sjuka och inte är på topp, krya på er!! <3
-
Vår lilla fyller den 19 maj :)Blicka skrev 2016-04-30 09:17:34 följande:
Vem är först ut att fylla ett år i tråden? Min lilla fyller 21 maj.