Majbebisar 2015
Jag tycker lillan förstår rätt mkt ändå, vet var lampan o de närmsta är typ mamma pappa moster kusiner(2st) mormor o morfar samt farfar men inte farmor hehe.
Pekar på boll o stjärnan o katten i böcker. Håller fram tv kontrollen mot tv när vi säger det. Klappa händer o vinka hej o hejdå
När jag säger 'åh får mamma gosa din ninis' tar hon den o sätter den vid min kind. Osv
Dock har hon inte rest sig upp än, bara på knäna o ena foten i golvet men inte mer.
Går era med grejer elr?
Hon verkar ha tagit språk och förståelse i första hand och tar nog alldeles snart vid det motoriska.
Min lille förstår endel. Säger man kom så kommer han ålandes i rasande fart haha. Ställer sig mot möbler för att nå allt där uppe för han vill smaka på det. Hittar han papper blir han överlycklig. River och biter i det och lipar med en min som visar att det är äckligt och jag ska plocka bort pappret från tungan :p
Räcker mig saker (oftast, inte när det är saker han verkligen vill ha, som de saker han inte får använda) om jag säger tack tack.
Säger maaa när han sitter vid bordet och vill ha mat, kan säga mamma och pappa men väldigt sällan. Titta har han börjat säga nu också och dä låter det som ibland med.
Han lär sig lite här och där.