• Blicka

Majbebisar 2015

Tjej78 skrev 2015-10-10 20:38:56 följande:
    Hur gammal är din lilla nu? Vad och hur mycket äter hon?
    4 1/2 månad har hon blivit! Helammas ca 2-3 timmer mellan målen dagtid, glesare under natten.
  • Blicka
    pco skrev 2015-10-10 23:07:41 följande:

Vi ska besöka en sjukgymnast med lillan då hon är lite sne, höger sida är favoriten, så ska se om vi kan träna upp andra sidan.
    Hon fick 5mån sprutan igår, ursch, gör så ont i mammahjärtat när hon blir så ledsen.
    Hur har det gått med era?
    Här här hon oxå två dagar rad börjat äta lite mat, spagetti oxh köttfärssås var en hit, första gången hon inte spotta ut maten iaf :)

Min lilla har också en favoritsida... Försöker lägga henne i magläge då hon är vaken o ska vara på golvet o inte direkt på rygg.

Usch ja det är jobbigt när de blir så ledsna vi ska vaccinera den 19e.
  • Blicka
    pco skrev 2015-10-11 15:44:23 följande:
    Jo man har väl en fördel då :) visst, jag är uska o så men har aldrig tagit prov elr spruta på en liten en men för mig är det inte spruta i sig utan mer när hon blir så ledsen :(
    Hoppas att det går bra o att hon inte blir så dålig. Våran lilla har båda gångerna klarat sug från feber men vart gnällig o trött o inte kommit till ro på kvällen bara. Hur blev er lilla sist?
    Ja visst är det kul med babyrytmik o sånt :) vi går oxå :)
    Lillan har även börjat bli gnällig o ledsen när man tasbort något från henne, ursch jag måste nog jobba lite på detta då jag inte vill att hon ska bli ledsen o låter henne ha kanske den leksaken även om hon ska äta osv för jag försöket att äter vi så äter vi och inte leker just då, sen att hon har en leksak med sugpropp som hon har på sitt bord på matstolen men aa.. Elr att vi äter o dricker något hon inte får kan hon oxå bli ledsen så vi försöker att gömma elr inte dricka typ Cola när hon sitter med o sånt. Hehe hur gör ni?
    Min första kunde ha ngn leksak vid bordet som liten under måltider, men det försvann mer o mer i o med att han åt själv. Mittenbarnet ville äta själv från början så då hade han händerna i maten inga leksaker vid maten har vi som regel nu iaf! Ang saker de inte får smaka så har vi bara sagt att det är mamma o pappas o att du har det här. Funkat bra!
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-10-12 11:14:58 följande:

Minns inte vem som undrade men vi köpte iallafall en Mountain Buggy Cosmopolitan som extra vagn. Det är ingen resevagn egentligen utan en sulky men jag tror det passar oss bättre. Hoppas den kommer idag! :D

Kul att ni hittade en vagn! Ska kika på nätet hur den ser ut!
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-10-13 07:56:09 följande:

Vi var på bvc igår och fick sprutorna. De provar här att ge sockerlösning samtidigt och hon gav ett skrik och sen smaskade hon i sig sockret istället haha. Kvällen blev inte rolig men nu mår hon bra. 66 cm och 6700 g, så hon går äntligen upp ordentligt i vikt igen :) nästa gång är det läkarkontroll, tiden går fort!

Smart med sockerlösningen o skönt att höra att hon mår bättre nu iaf! Roligt med vikten, måste kännas bra.
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-10-13 08:02:31 följande:
    Ska provköra idag :) var inte riktigt läge igår
    Såg fin ut får drömma lite om enkelvagn ett tag till... Vi har syskonvagn nu men när äldsta slutar sova på dagen o mest vill gå byter vi till enkelvagn o ståbräda. Längtar till den smidigheten! Sugen på en britax go next, men såg att Phil o ted ska komma med en ny vagn med vändbar huvudsits o som även funkar som syskonvagn.
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-10-13 21:12:16 följande:
    Dubbelvagn verkar inte vara nån hit direkt, verkar ta en massa plats ;) förstår att du längtar.

Den var ok men skulle inte ha den som enda vagn, var kass att köra på grus och är lite väl bred mellan bakdäcken. Men den väger typ ingenting och kan fällas med en hand :) var inne på en Phil o Teds men då var jag tvungen att ta med liggdelen och det ville jag inte ;) denna klarar även upp till 20kg vilket är en fördel
    Jo den tar plats... Men har en bugaboo donkey som jag kan skjuta ihop till en ngt bredare enkelvagn när jag inte behöver dubbelläget.

Hoppas du känner att vagnen funkar som andravagn iaf!
  • Blicka
    pco skrev 2015-10-13 22:17:38 följande:

Tjejer, måste hörs, hur mkt jollar era bebisar?
    Vår lilla är väldigt tyst när hon kommer till nya platser o nya människor, hon "säger" inte så mkt förutom lite smått ibland. Annars är det mest när hon vaknar för varje morgon vaknar jag av att jag hör henne ligga o prata hehe så mysigt :) o sen lite då o då när vi är hemma.
    Men hon är en väldigt nöjd bebis oxå som sällan gnäller förutom om hon är trött elr om nåt sånt. Hon har väldigt nära till skratt o är i princip alltid glad.
    Men vissa har börjat påpeka att 'vad tyst hon är' osv men jag är inte heller direkt sån som kommer in i ett rum med folk o lixom säger ' här kommer jag' men som sagt annars är det mest hemma där hon känner sig trygg som hon jollar lite då o då men kanske inte 'pratar' hela tiden som många av mina vänners bebisar gör, visserligen är de 2till 10mån äldre än min lilla. Jag har inte ens tänkt på detta innan + att BVC förra v frågade om hon gör något ljud ibland gör hon har inte gjort det när vi vart där någongång ( bara träffat vår nuvarande 2gånger) o vår gamla sa aldrig elr frågade aldrig om det så då kanske hon gjorde det men inget jag tänkt på elr kommer ihåg.
    Så vad säger ni? Hur är er lilla?

Min lilla är också ganska tyst, låter mer i perioder. Är inte orolig! Tror fokus är på annat än babbel nu tex att lära sig andra färdigheter. Nu tränas det hårt på arm o bensprattel i magläge
  • Blicka
    pco skrev 2015-10-13 22:51:11 följande:

Jag vet att detta vart på tal innan, men vart bor alla? Kanske kan vi ses o byta lite erfarenheter?

Bor i Stockholms området. Du då?
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-10-14 08:01:26 följande:

Herre Gud.. Tror precis jag plussade, fem å en halv månad efter förlossningen!! :S

Nämen wow förstår chocken men viskar ett grattis... Vår lilla var inte helt planerad heller utan mer blir det så blir det (de andra barnen har kommit efter hjälp) o så blev det! Jag var i chocktillstånd rätt länge o tog ett ex antal test innan det sjönk in! Förstår om tankarna snurrar!
Svar på tråden Majbebisar 2015