• malle88

Majbebisar 2015

pco skrev 2015-10-11 15:44:23 följande:

Jo man har väl en fördel då :) visst, jag är uska o så men har aldrig tagit prov elr spruta på en liten en men för mig är det inte spruta i sig utan mer när hon blir så ledsen :(

Hoppas att det går bra o att hon inte blir så dålig. Våran lilla har båda gångerna klarat sug från feber men vart gnällig o trött o inte kommit till ro på kvällen bara. Hur blev er lilla sist?

Ja visst är det kul med babyrytmik o sånt :) vi går oxå :)

Lillan har även börjat bli gnällig o ledsen när man tasbort något från henne, ursch jag måste nog jobba lite på detta då jag inte vill att hon ska bli ledsen o låter henne ha kanske den leksaken även om hon ska äta osv för jag försöket att äter vi så äter vi och inte leker just då, sen att hon har en leksak med sugpropp som hon har på sitt bord på matstolen men aa.. Elr att vi äter o dricker något hon inte får kan hon oxå bli ledsen så vi försöker att gömma elr inte dricka typ Cola när hon sitter med o sånt. Hehe hur gör ni?

Det har nog mer att göra med min övertygelse att det är bra med vaccinet. Visst blir hon ledsen men det är bra, typ :) Sist fick hon feber så vi får se :)

Vi älskar babyrytmiken (eller jag gillar mest fikan efter...)

Det kanske är bra att inte ge henne nån leksak innan? Leksak har man på golvet typ? Jag brukar ge henne skeden att leka med innan om hon sitter i stolen, eller så får hon ligga på golvet under tiden. Däremot om vi äter ute får hon en leksak att leka med. När vi äter får hon ett sånt där smörgåsrån och pilla på. Det hamnar mest på golvet men ibland hamnar nåt i magen.
  • malle88

Har du nån amningskudde eller nåt du kan lägga runt henne så hon inte kan slå runt? Jag sydde tillslut en magkudde till lillan som hon låg i, för jag fick inte göra annat än att vända tillbaka ;) den kommer till nytta även i mag- och sittläge :)

Roligt att hon är så nyfiken på mat :) jag vet inte vad du ska göra tyvärr. Jag hade nog satt ner henne på golvet med en leksak när hon inte kan äta mer, haha

• malle88

Minns inte vem som undrade men vi köpte iallafall en Mountain Buggy Cosmopolitan som extra vagn. Det är ingen resevagn egentligen utan en sulky men jag tror det passar oss bättre. Hoppas den kommer idag! :D

• malle88

Vi var på bvc igår och fick sprutorna. De provar här att ge sockerlösning samtidigt och hon gav ett skrik och sen smaskade hon i sig sockret istället haha. Kvällen blev inte rolig men nu mår hon bra. 66 cm och 6700 g, så hon går äntligen upp ordentligt i vikt igen :) nästa gång är det läkarkontroll, tiden går fort!

• malle88
    Blicka skrev 2015-10-12 13:58:10 följande:

Kul att ni hittade en vagn! Ska kika på nätet hur den ser ut!

Ska provköra idag :) var inte riktigt läge igår
  • malle88
    Blicka skrev 2015-10-13 09:14:34 följande:

Såg fin ut får drömma lite om enkelvagn ett tag till... Vi har syskonvagn nu men när äldsta slutar sova på dagen o mest vill gå byter vi till enkelvagn o ståbräda. Längtar till den smidigheten! Sugen på en britax go next, men såg att Phil o ted ska komma med en ny vagn med vändbar huvudsits o som även funkar som syskonvagn.

Dubbelvagn verkar inte vara nån hit direkt, verkar ta en massa plats ;) förstår att du längtar.

Den var ok men skulle inte ha den som enda vagn, var kass att köra på grus och är lite väl bred mellan bakdäcken. Men den väger typ ingenting och kan fällas med en hand :) var inne på en Phil o Teds men då var jag tvungen att ta med liggdelen och det ville jag inte ;) denna klarar även upp till 20kg vilket är en fördel
  • malle88
    pco skrev 2015-10-13 22:17:38 följande:

Tjejer, måste hörs, hur mkt jollar era bebisar?

Vår lilla är väldigt tyst när hon kommer till nya platser o nya människor, hon "säger" inte så mkt förutom lite smått ibland. Annars är det mest när hon vaknar för varje morgon vaknar jag av att jag hör henne ligga o prata hehe så mysigt :) o sen lite då o då när vi är hemma.

Men hon är en väldigt nöjd bebis oxå som sällan gnäller förutom om hon är trött elr om nåt sånt. Hon har väldigt nära till skratt o är i princip alltid glad.

Men vissa har börjat påpeka att 'vad tyst hon är' osv men jag är inte heller direkt sån som kommer in i ett rum med folk o lixom säger ' här kommer jag' men som sagt annars är det mest hemma där hon känner sig trygg som hon jollar lite då o då men kanske inte 'pratar' hela tiden som många av mina vänners bebisar gör, visserligen är de 2till 10mån äldre än min lilla. Jag har inte ens tänkt på detta innan + att BVC förra v frågade om hon gör något ljud ibland gör hon har inte gjort det när vi vart där någongång ( bara träffat vår nuvarande 2gånger) o vår gamla sa aldrig elr frågade aldrig om det så då kanske hon gjorde det men inget jag tänkt på elr kommer ihåg.

Så vad säger ni? Hur är er lilla?

Hon pratar mindre nu än tidigare. Tror det beror på att hon gör mer grovmotorikt nu. Om jag förstått det rätt kan inte barn utveckla fin - och grovmotorik samtidigt :)
  • malle88
    Kissemiss skrev 2015-10-14 08:01:26 följande:

Herre Gud.. Tror precis jag plussade, fem å en halv månad efter förlossningen!! :S

Jösses :) förstår att det måste kännas konstigt, vet inte vad jag hade gjort :O men grattis iallafall :)
  • malle88
    pco skrev 2015-10-13 22:51:11 följande:

Jag vet att detta vart på tal innan, men vart bor alla? Kanske kan vi ses o byta lite erfarenheter?

Värmland men ska ner till Gbg i november. Då kan vi kanske ses, det var väl du som bodde i Floda? :)
  • malle88
    Blicka skrev 2015-10-14 17:15:53 följande:

Har fått hem en jättefin speldosa/nattlampa till lillan idag. En som har ljusprojektion o lugn musik/vågskvalp. Blir bra när vi ska bli mer strikta gällande kvällsläggningarna (nu somnar hon o soffan med oss). De äldre har också haft en liknande speldosa/nattlampa o det har varit toppen. Tyvärr inget lillan kan ha då mittenbarnet fortfarande använder den.

Vad mysigt det lät :) ska fundera på nåt liknande, vore skönt att få nån kvällsrutin såsmåningom
Svar på tråden Majbebisar 2015