• Tjej78

Majbebisar 2015

Hej

Hoppar in här, hoppas det är okej. Fick min andra dotter den 19 maj, storasyster blir 3 år om några veckor så hon var lite mer än 2 1/2 när lillan kom. Jag kunde bara amma de första 4 veckorna sen körde vi lite dubbelt men nu flaskmatar vi till 100%. Att det skulle vara lättare och enklare med flaskan tycker inte jag men det är klart att jag får lite avlastning då även pappa kan mata. Vi ska ha dop först i oktober pga att min bror och hans familj som bor långt ifrån oss ska komma ner då det är höstlov, båda hans barn går nämligen i skolan. Vi ska ha psalmer men byter den ena psalmen till Här kommer Pippi Långstrump, hade Idas sommarvisa på systerns dop som vi kör lite Astrid Lindgren tema :) Tycker min lilla är lugn och lätt att söva, mitt problem är nätterna. Vaknar ofta, är orolig, vänder och vrider huvudet från höger till vänster om och om igen. Har prövat allt känns det som men inget hjälper :(

• Tjej78

[quote=75725995][quote-nick]Blicka skrev 2015-09-07 03:21:46 följande:[/quote-nick]

Välkommen hit! Kul med bebis men jobbigt förstås med nätterna. Min äldsta sov väldigt oroligt, ändrade sig tillslut men många uppvak blev det... Tröttande är det verkligen. Tror han hade ett väldigt närhetsbehov, dag som natt i början. Vad säger storasyster om att ha fått syskon?

Hej! Kan nog inte ha en stoltare storasyster :) Hon är så glad över henne, pratar hela tiden om henne och ska ständigt klappa, sjunga och busa med henne. Hon säger ofta att när lillasyster blir större då kan vi leka tillsammans, hoppas på att det håller i sig så de verkligen leker tillsammans sen. Har haft två bra nätter så nu håller jag alla tummar och tår för att etc är å väg att vända för oss.

• Tjej78

Hm, varför blev det inte så där grått när jag citera ett inlägg?? Funkar det inte att använda en IPad??

• Tjej78
    malle88 skrev 2015-09-06 23:27:44 följande:

Välkommen/

Sådär har vi också haft det ett tag på nätterna. Jag tror det har med hennes utveckling att göra men det är vråljobbigt. Varje gång hon vaknar känner jag bara "neeeeej" ;) ibland funkar det att tungt lägga händerna på bröst och panna (ej hålla fast) en stund men det kräver tyvärr bra timing och vem.är vaken då? ;)

Hej! Vi har nu haft två bra nätter, känner mig riktigt utvilad ???????? Hoppas på att detta håller i sig och att det bara blir bättre och bättre nu ????
  • Tjej78
    Tjej78 skrev 2015-09-08 09:49:34 följande:

Hej! Vi har nu haft två bra nätter, känner mig riktigt utvilad ???????? Hoppas på att detta håller i sig och att det bara blir bättre och bättre nu ????

Nu blev det så där grått ju! :) Upptäckte dock att det funkar inte med små gubbar eller andra roliga figurer och tacken, de blev bara en massa frågetecken.
  • Tjej78

Har fått in lite rutiner men långt ifrån så många som du pco.

Känner däremot igen det där med att det händer nått vid 4 månader. Med min första, kan inte komma ihåg vad det var men minns det så väl. Det verkade som om någon hade bytt ut mitt barn på natten och sen efter en vecka var hon tillbaka :)

Nu med nr 2 har vi haft lite sjukdom och varit inlagd på sjukhuset och efter det har hon liksom inte hittat tillbaka till så som hon var innan. Detta hände för 2 veckor sedan, innan dess var hon alltid glad och nöjd, grätt eller skrek nästan aldrig och sov klockrent. Nu efter njurbäcksinflamtion och penicillinkur är hon nästan aldrig glad, sällan nöjd, skriker och gråter mycket samt sover oroligt. Vi fick två bra nätter sen var det tillbaka på ruta ett :( Idag har varit näst intill omöjlig, gråtit hela dagen och nu har vi äntligen fått henne i säng men hur kommer denna natten bli?? Jag är mest orolig för att det inte är riktigt bra med hennes njurar och urinväg, det verkar nämligen som om hon har ont någonstans. Blir denna natten upp och ner blir det akuten imorgon bitti :(

• Tjej78

Natten blev bra, precis så sim den brukar vara. Vakna vid 1 och 5 för mat, somna om utan problem vid 1 men efter maten kl 5 var hon vaken en timme men sen sov hon till 8.30 Inget sjukhus än så långe :) Håller tummarna för att det bara var en fis på tvären. Någon som har erfarenhet ang Sempers magdroppar, funkar dom?

• Tjej78
    Blicka skrev 2015-09-11 13:31:03 följande:

Nu har jag varit o klippt mig. Så skönt att slippa långa hårstrån som bara faller. Tappar enormt med hår nu efter graviditeten!

Så skönt!! Jag och min äldsta dotter ska till frisören imorgon tillsammans med mormor :)
  • Tjej78
    pco skrev 2015-09-12 21:57:47 följande:

Vad väger era godingar och hur lång? :) :) :)

62 cm lång och 6440 gram, detta var på senaste kontrollen för 2 veckor sedan.
  • Tjej78

Idag har varit en jobbig dag :( Miniloppan fick sin första vaccination idag och hon har reagerat starkt, skrek och börja stortjuta när vi råka röra vid låren där de stack. Har fått mata henne sittandes i babysittern, hon bara skrek när vi hade henne i famnen. Har gett henne alvedon och hoppas på en någorlunda normal natt......

Vi ska ha dop först i slutet på oktober men jag ser verkligen fram emot det och blir så himla sugen nu när ni andra pratar om det.

Svar på tråden Majbebisar 2015