• Anonym (Valter)

Orolig, söker Subutexbehandling - LARO

Hej ! Kan ni peppa mig, eller ge mig råd?

Glad

Jag är för närvarande på LVM och jag söker just nu LARO (Subutex).
    Dessutom söker jag lägenhet/stödboende/familjehem i samma kommun.

Detta gör jag i en del av landet där jag inte vistats alls mycket förr.
    Jag känner ingen där och jag tänkte satsa allt, verkligen allt, på att ordna till mitt liv.

Jag är 27 år gammal.

Men det känns oroligt.
    Jag har varit blandmissbrukare och det finns mycket som tyder på det. Men det är opiater jag är beroende utav, och därmed skulle det fungera ypperligt med Subutex, det vet jag. Men de har ett krav på att man inte får vara blandmissbrukare. Jag har - med handen på hjärtat - verkligen tänkt att inte använda droger alls mer. Detta är jag oerhört motiverat inställd till, o jag har tänkt börja studera eller arbeta efter alla bitar fallit på plats.

Dessutom föreligger det inget blandmissbruk nu, under 6 månader (LVM:et) kommer jag att vara drogfri, ju.

Jag har sökt till fyra mottagningar samtidigt, men ännu inte blivit kallad till läkarbedömning på någon utav dem.

Har ni några råd till mig? Vore mycket tacksam för det.
    Tack
  • Svar på tråden Orolig, söker Subutexbehandling - LARO
  • Anonym (Valter)

.-.

• Anonym (pop)

Vad har du ingen planering med din socialsekreterare efter LVM:et?

• Anonym (Med.)

Hur länge och hur mkt opiater har du tagit? Vad tar du mer och hur mkt? Överdoser?

• Anonym (Peppapig)
    Anonym (Valter) skrev 2015-08-17 18:29:59 följande:

Hej ! Kan ni peppa mig, eller ge mig råd?

GladJag är för närvarande på LVM och jag söker just nu LARO (Subutex).
    Dessutom söker jag lägenhet/stödboende/familjehem i samma kommun.

Detta gör jag i en del av landet där jag inte vistats alls mycket förr.
    Jag känner ingen där och jag tänkte satsa allt, verkligen allt, på att ordna till mitt liv.

Jag är 27 år gammal.

Men det känns oroligt.
    Jag har varit blandmissbrukare och det finns mycket som tyder på det. Men det är opiater jag är beroende utav, och därmed skulle det fungera ypperligt med Subutex, det vet jag. Men de har ett krav på att man inte får vara blandmissbrukare. Jag har - med handen på hjärtat - verkligen tänkt att inte använda droger alls mer. Detta är jag oerhört motiverat inställd till, o jag har tänkt börja studera eller arbeta efter alla bitar fallit på plats.

Dessutom föreligger det inget blandmissbruk nu, under 6 månader (LVM:et) kommer jag att vara drogfri, ju.

Jag har sökt till fyra mottagningar samtidigt, men ännu inte blivit kallad till läkarbedömning på någon utav dem.

Har ni några råd till mig? Vore mycket tacksam för det.
    Tack

Grymt starkt jobbat! Fortsätt i den andan o ligg på till läkarna, jag har jobbat på sprutbytet Malmö där det ibland kom någon som har samma motivation som du men inte gett sig med läkarkontakten.
    Många gånger tittar läkarna på hur motiverad du e inte alltid på vilka olika droger man missbrukat.

Kämpa på o jag lovar jag håller tummar o tår för dig
  • Anonym (Valter)
    Anonym (pop) skrev 2015-08-17 18:34:42 följande:

Vad har du ingen planering med din socialsekreterare efter LVM:et?

Alltså, här kommer den historian. 

Jag fick en helt ny soc.sekr. direkt när jag fick LVM:et på mig. Jag har talat med denne två gånger i telefon någonsin. Varav den andra gången så bad hon mig att "inte hålla på och planera en massa, då du inte är i ett planeringsskede ännu".
    Skrikandes

Snart har halva LVM:et gått. Detta har i snitt kostat cirka 300 000 kr, och allt jag har tillåtits göra hittills är att sitta och gå upp i vikt på en låst avdelning. Titta på film. Väl spenderade pengar tycker jag! 

Hen kommer hit om en vecka för att planera saker med mig, men jag har fortfarande min plan färdig redan. Käftar hon emot så kommer jag stå på mig och ta alla vägar i min makt för att fullfölja mina planer och drömmar.
    Anonym (Med.) skrev 2015-08-17 18:48:45 följande:

Hur länge och hur mkt opiater har du tagit? Vad tar du mer och hur mkt? Överdoser?

Dokumentationen sträcker sig säkert över 5 år bak i tiden för Opiater. Många långa perioder av dagligt intag. Olika opiater, t.ex. Oxynorm. Allt. Jag har tagit Heroin. Men i huvudsak är det Buprenorfin/Subutex som jag använt, för att jag har varit rädd om mig, rädd för överdoser. Men sådana har jag lyckats ta också. (Heroin).. Problemet är att jag har vid fler än ett tillfälle lyckats vakna till innan ambulansjäveln hunnit fram och stuckit därifrån. Detta för att jag inte velat få LVM på mig. . . Tyst
    -Lycka till med att dra den historien för läkarna!! Liksom

Anonym (Peppapig) skrev 2015-08-18 00:42:34 följande:
    Grymt starkt jobbat! Fortsätt i den andan o ligg på till läkarna, jag har jobbat på sprutbytet Malmö där det ibland kom någon som har samma motivation som du men inte gett sig med läkarkontakten.
    Många gånger tittar läkarna på hur motiverad du e inte alltid på vilka olika droger man missbrukat.

Kämpa på o jag lovar jag håller tummar o tår för dig

Tack så mycket! Jag hoppas innerligt att du har rätt i vad du säger..

Jag är så orolig för att inte komma in i LARO-behandling nu, så jag drömmer ofta mardrömmar om hur mitt liv då kan komma att se ut istället.

• Anonym (Med.)

Blev du avgiftad inför LVM?

• Anonym (Valter)
    Anonym (Med.) skrev 2015-08-18 11:19:49 följande:

Blev du avgiftad inför LVM?

Ja
  • klyban

Har du så stora problem, att du tror att du ska börja att ta opiater/opioider igen?
    Har du väl fått ur det i kroppen, så borde du kunna klara dig?

Har du något psykiskt i botten?
    Om det är så, vad gör dom för hjälpa dig med dessa?

• Anonym (..)

Du borde försöka kontakta en bra beroendemottagning, du behöver ju hjälp. Kan du undvika att nämna blandmissbruket och bara nämna opiaterna istället, kanske? 
    Vet många som lever helt normala liv efter de får subutex. Lycka till! 

• Anonym (Valter)
    klyban skrev 2015-08-18 16:27:36 följande:

Har du så stora problem, att du tror att du ska börja att ta opiater/opioider igen?
    Har du väl fått ur det i kroppen, så borde du kunna klara dig?

Har du något psykiskt i botten?
    Om det är så, vad gör dom för hjälpa dig med dessa?

Detta är mitt fjärde LVM. Jag orkar inte leva som missbrukare mer.

Jag har ADHD och Aspergers. Detta får jag ingen som helst hjälp med.
    Läkaren på LVM:hemmet jag är på nu är väldigt emot mediciner över lag, typ.
    Anonym (..) skrev 2015-08-18 19:14:08 följande:

Du borde försöka kontakta en bra beroendemottagning, du behöver ju hjälp. Kan du undvika att nämna blandmissbruket och bara nämna opiaterna istället, kanske? 
    Vet många som lever helt normala liv efter de får subutex. Lycka till! 

Tack. Jag har ju kontaktat fler olika mottagningar. Väntar på att det ska rulla igång nu.. Men jag kan inte undgå att nämna blandmissbruket, för de ser tydligt i mina journaler att jag ljuger då. Obestämd fuck

Förhoppningsvis går det bra. Jag har redan fått ta en runda (ett halvår) i svängen igen, före detta LVM, för att jag blev nekad då. Men det var i en annan del av landet än denna gång. Det kan faktiskt gå vägen, men jag är ju orolig.
Svar på tråden Orolig, söker Subutexbehandling - LARO