Inlägg från: LauraPalmer |Visa alla inlägg
  • LauraPalmer

Spökhistorier

Har du varit med om något läskigt som du inte kan förklara eller har du hört någon riktigt bra spökhistoria?

Dela med dig

• Svar på tråden Spökhistorier
  • LauraPalmer
    Rumpelstiltskins skrev 2015-08-16 21:16:10 följande:

Jag finner inte saker läskiga utan snarare spännande.

Min pappa dog 2008, han var då bara 47 år så hans dödsfall kom väldigt plötsligt och gav med sig en stor sorg hos oss barn. Framförallt hos mig då jag var ensam med honom då dog.

Jag var då bara 18 år och klandrade mig själv något fruktansvärt. Trots att läkare förklarade för mig att hans hjärtinfarkt var så stor att han aldrig kunnat överleva så var det svårt för mig att ta in. Jag åt inte, sov inte, slutade helt att leva.

Så en natt så drömde jag att pappa kom till mig, han satte sig på sängkanten och klappade mig på kinden. Sedan sa han att allt skulle bli bra och att jag skulle sluta oroa mig så mycket. När jag vaknade kände jag mig som en ny människa. Jag sprang in till min mammas sovrum och upptäckte då att hon satt och grät förtvivlat i sin säng. Jag satte mig bredvid och mamma sa "Jag drömde precis att pappa satt på min sängkant, klappade mig på kinden och sa att allt skulle bli bra"

Den där kalla kåren längs min ryggrad glömmer jag aldrig :)

coolt. Det måste ha varit väldigt skönt. Drömmen påminner om en dröm jag hade om en brukare som gick bort på jobbet. Jag och brukaren hade kommit rätt nära varandra och efter att hon gått bort så kom hon till mig i en dröm och berättade att hon mådde bra nu. Hon hade det otroligt jobbigt på slutet, så på något sätt så var drömmen väldigt rogivande.
Svar på tråden Spökhistorier