socialen tog min 1 månaders dotter utan grund
Hur menar du nu? De gör färre omhändertagande vilket gör att de verkligen måste vara säkra på sin sak. Självklart kan misstag begås men då får ju föräldrarna tillbaka barnen.
Hur menar du nu? De gör färre omhändertagande vilket gör att de verkligen måste vara säkra på sin sak. Självklart kan misstag begås men då får ju föräldrarna tillbaka barnen.
Surgrannen anmälde har jag för mig att när familjen varit ute så togs barnet och mamman upp för trappan var för sig, alltså pappan tog upp barnvagn och barn upp till lägenheten, dörren stod öppen medan han gick ner för att assistera mamman upp för 2 trappor vilket självklart tar någon minut extra. Försummelse av barn var anledningen att hon anmälde, eftersom man självklart inte ska lämna spädbarn utan tillsyn, men vad ska man göra i en sådan situation?
Hon är extremt psykiskt sjuk. Pratade med henne häromdagen och frågade om hon inte ville träffa sitt barn ändå. Hon har inte träffat henne på några månader. "Nej, just nu måste jag fokusera på mig själv. Jag har aldrig fått chansen att bara fokusera på mig själv i mitt liv. " fast du har ett barn nu och ett barn borde komma i första hand. Hon är arg på barnet för att barnet blev till. Hon glömmer att byta sina underkläder, hon glömmer att äta och städa. Hon hatar alla som försöker hjälpa henne. Hade två kvinnor som kom dit och skulle hjälpa henne. Allt car deras fel. Hon sa inte till att hon hade kissar ner hela sängen och då var det deras fel att det var blött istället för att hon gjorde det själv.
Akut eftersom barnet var i mycket dåligt skick. Det krävdes sjukhusvård.
Det tyckte de där föräldrarna! Deras förklaring till varför hon inte ammade helt enkelt. Uppenbarligen saknades minst några hästar...
Så du tycker det inte är konstigt att inte se mot sitt barn? Inte fråga vad det blev eller hur barnet mår? Vägrar hålla det? Utan bara vill ha mat? Tycker du att det är normalt så säger det en del om dig. Alla vet att hon är psykiskt sjuk men hon vägrar utredning.
Läs allt jag skrivit igen noga så lovar jag att du förstår.
Vi har haft kontakt med henne innan graviditeten och under hela graviditeten. En gång sa hon till mig "han frågade om han fick köra utan kondom. Jag sa ja för han sa att han inte skulle spruta sen gjorde han det och jag blev gravid så det är ju våldtäkt. Han våldtog mig". Sen bokade hon 43 aborttider som hon inte tog sig till även om hon ville för hon vågade inte åka bil de 350 m som är till sjukhuset. Hon har absolut inte sjukhusskräck alltså.