Inlägg från: jennienoe |Visa alla inlägg
  • jennienoe

socialen tog min 1 månaders dotter utan grund

Hon har varit borta i 8 dagar idag. För att begära ett akut omhändertagande krävs inte mycket. Socialtanten har INTE visat papperna från själva utredningshemmet eller info från barnmorskan till sina chefer osv som tar tillfälliga beslut. Det frågade jag i torsdags på mötet. Så cheferna och dom som tar tillfälliga beslut har alltså endast lyssnat på hennes ord. Innan onsdag ska förvaltningsrätten bestämma om det blir permanent LVU fram tills rättegången. Men våra advokater säger att dom lyssnar oftast blint på socialens ord och antagade. Oftast. Med deras antagande och våra bevis från både barnmorska och utredning borde vi vinns i kammarrätten. Advokaterna säger dock att det kan gå åt vilket håll. Att detta är en cirkus.

• jennienoe
    Anonym (Faktakolla!) skrev 2015-08-15 11:56:56 följande:

Nja, gripet ur luften var det väl inte. TS har i sin profil själv angett att hon är 45 år... kolla gärna upp sånt innan du anklagar folk. 

Jag är 28. Vi pratar om omhändertagande av mitt barn. Inte min ålder. Lämna gärna min tråd och kladda i en annan tråd Tack.
  • jennienoe

Många som har skrivit i tråden verkar ändå förstå hur jävla sjukt och enkelt det är för soc att fatta dessa beslut. Det har hänt mig. Det kan hända er med. Hur kan det gå till såhär ? Det är fruktansvärt. Framförallt blir barnen också lidande i det hela.

Något som jag stör mig på att jag erbjöd socialen att ta med min bröstmjölk eftersom hon går upp så dåligt i vikt där hon är nu. Men dom sa bestämt nej det kan vi inte. Fast dom besöker 3 gånger i veckan. Och dom vill barnets bästa? Vet dom hur näringsrik bröstmjölk är? Sen att man ska vara trevlig och skaka hand med den =%_÷×+ som kidnappat/ stulit mitt barn FYFAN.

• jennienoe
    Anonym (Nopp) skrev 2015-08-15 12:22:38 följande:

Många gånger så har soc redan bestämt sig för att den här mamman/pappan/familjen klarar inte av ett barn, barnet ska omhändertas. Men först skickas don till ett utredningshem för att det ska gå "rätt" till, men resultatet där spelar egentligen ingen roll.

Anonym (Nopp) skrev 2015-08-15 12:22:38 följande:

Många gånger så har soc redan bestämt sig för att den här mamman/pappan/familjen klarar inte av ett barn, barnet ska omhändertas. Men först skickas don till ett utredningshem för att det ska gå "rätt" till, men resultatet där spelar egentligen ingen roll.

Exakt helt korrekt. Det är exakt så.

• jennienoe
    Anonym (Huldis) skrev 2015-08-15 12:32:50 följande:

Och som andra säger: 4veckor på hem.. Om dom bara hade bra saker att säga om er där så skulle ett beslut om omhändertagande aldrig gått igenom.

Okej vi säger så. Då har jag drömt allting.
  • jennienoe
    nevermind skrev 2015-08-15 13:26:45 följande:

Hur många personer behövs det för att besluta om omhändertagande? Det kan ju knappast vara en ensam "soc-tant" som beslutar det.

Behövs fler. Men dom lyssnar ju på hennes ord. Klart vi kommer skada vårat barn och skita i att mata henne. Det står ju i en orosanmälan och då är det så. Alla ni som klagar och påstår att jag måste gjort något mer. Läs här

mobil.dn.se/insidan/utredningar-baseras-pa-skvaller/
  • jennienoe
    Anonym (Simone) skrev 2015-08-15 13:43:36 följande:

Försök håll igång din bröstmjölksproduktion. Pumpa, pumpa, pumpa. Får du träffa barnet alls?

Nej inget alls. 8 dagar har gått
  • jennienoe
    Eleonor01 skrev 2015-08-15 18:59:37 följande:

Så det här skulle socialtjänsten i Båstad ha gjort? Vart födde du? Halmstad eller Helsingborg?

Ja Båstad Mia Svensson. Födde i helsingborg
  • jennienoe
    Loppan84 skrev 2015-08-15 19:08:49 följande:

Får jag fråga alla er som skriver i den här tråden vad i önskar att uppnå? Visa att ni har rätt? Att ts är galen? Det här handlar om ödet till en familj och en liten bebis, och ingrn av oss vet vad som har hänt så om ni inte har något konstruktivt att skriva så låt bli? och TS vet nog själv om det är något hon har utelämnat från sin historia.

Ts: om det är något du utelämnar ur din historia kan ingen av oss hjälpa dig tyvärr för vi vet ju inte vad problemet är. Om det du skrivit är 100% riktigt så kämpa på, ta hjälp av din advokat och media och ge inte upp. Men en sak är säker - du får INTE hjälp av någon här på FL och ta mitt råd och svara INTE på några frågor här om var du haft förlossning, vilken soc om folk kan få se dina papper etc. det ledier INTE till något gott, det är bara nyfikna som vill veta saker för sin egen skull inte för att försöka hjälpa dig eller lösa situationen.

Dom får gärna läsa papperna. Kommer stå exakt det jag skrivit här. Har försökt få tag i journalister men det är svårt. Någon som vet någon i Skåne trakten? Skicka gärna mejl isåfall. Hade betytt mycket
  • jennienoe

Hej! Har läst hälften av kommentarerna. Många skriver berätta HELA historien. Har gjort det 3 gånger. Har 7 journalisters nummer som kommer bli kontaktade imorgon. Uppdrag granskning kommer tillbaka 25/8 kommer även ringa dom. Även en anmälan till ivo ska skickas in imorgon.

Hade jag haft mer än bara oron från sjukhuset hade jag skrivit det, och inte kontaktat journalister som ska få all information. Då skämmer jag bara ut mig själv. Men så är inte fallet. Socialen gjorde ett snabbt felaktigt beslut och vill inte visa att dom gjort fel. Om både min advokat, killens advokat och min dotters advokat som har alla uppgifterna säger att detta är bara antagande från sjukhuset och inget korrekt beslut av Socialen ska vi göra anmälan och kontakta journalister. På onsdag-torsdag får vi veta om ett LVU kommer vara permanent eller vi går tillbaka våra dotter. Annars blir det kammarrätten om ca 5 veckor.

• jennienoe
    Iarwain skrev 2015-08-16 17:19:33 följande:

Du måste ha fått ett beslut delgivet. Vad står det i beslutet?

Utan beslutet skulle inte polisen bestå med handräckning.

Risken för den unges hälsa/utveckling
  • jennienoe
    Penida skrev 2015-08-16 22:57:39 följande:

Nej, du döljer något. Det vet du själv innerst inne. Socialen "tar" inte en nyfödd från sina föräldrar utan orsak, läs på om LVU och den process det handlar om innan ni skriker kidnappning.

Jag hoppas att andra föräldrar som läser här inte inbillar sig något liknande, ni kan vara lugna.

Har suttit på internet i många år. Och kan gratulera du är nog den dummaste jäveln på internet.
  • jennienoe

Hej ni får gärna spekulera och anta att jag gjort mer fel än vad jag skrivit i tråden. Det bryr jag mig inte så mycket om. Lämnar nu min tråd och återkommer längre fram om hur det gick.

• jennienoe
    Anonym (undrande) skrev 2015-08-17 01:43:54 följande:

Hur stor ekonomisk ersättning får de barn och föräldrar som drabbats av felaktiga omhändertaganden?

Anonym (undrande) skrev 2015-08-17 01:43:54 följande:

Hur stor ekonomisk ersättning får de barn och föräldrar som drabbats av felaktiga omhändertaganden?

Inte en enda krona
Svar på tråden socialen tog min 1 månaders dotter utan grund