Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

socialen tog min 1 månaders dotter utan grund

Eftersom det som TS beskriver låter helt bananas, kokobello och jävligt upprörande så tog jag kontakt med Helsingborgs tingsrätt för att få fram domen för att kunna bilda mig en egen uppfattning om ärendet. De hänvisade i sin tur till förvaltningsrätten i Malmö men de kunde inte hitta något LVU-ärende med de uppgifter som getts av TS tidigare i tråden.
    Väldigt synd tycker jag då det scenario som TS beskriver låter som ett rättsövergrepp om det hon skriver stämmer.

• Anonym (F)
    Anonym (Sara) skrev 2015-08-26 17:56:44 följande:
    Hur visste du till vilken del av landet du skulle vända dig? Beskrev du det ts har beskrivit i tråden och trodde att de skulle hitta nåt utifrån det? Om du har gjort det, det är på rätt ställe osv och de hittar ändå ingenting om ts fall så skulle inte jag tolka det som ett rättsövergrepp. Då tänker jag ts har ljugit/inte förstått så mycket att det inte går att känna igen historien. Om du har fått målnummer av ts och de inte hittar det ändå så verkar det ju uppenbart att ts ljuger, kanske om alltihopa. Hen kanske inte ens har ett barn.
    TS skrev tidigare i tråden vilken del av landet det handlar om och tidpunkten räknade jag efter datumet då TS startade tråden. Dock ser jag nu att jag möjligtvis missförstått, namnet som TS angett trodde jag var målsägande men nu när jag läser igen så kan TS ha menat att namnet var på socialsekreteraren.
Svar på tråden socialen tog min 1 månaders dotter utan grund