socialen tog min 1 månaders dotter utan grund
Självklart tar socialen inte ett barn från sina föräldrar utan grund, det kan INTE hända och den som tror att det händer borde göra någon slags verklighetskontroll.
Därmed inte sagt att alla omhändertaganden är rättfärdiga, det är de sannolikt inte. I somliga fall skulle det antagligen vara bättre att se till att ge föräldrarna stöd i sitt föräldraskap, istället för att omhänderta barnet.
När jag googlar på "socialen tog mitt barn" får jag upp ganska många berättelser om ett och samma fall, där ett par förlorade sitt nyfödda barn i några månader 2007. Mammans berättelse är nästan identisk med TS, det var en svår förlossning, inga problem med droger eller alkohol etc, men av mannans egen blogg framgår att hon har en aspergerdiagnos, som hon fick först några år senare. Denna mamma har valt offentligheten på många sätt, så storyn kan knappast vara hemlig även om det känns lite fel att hänga ut individer här. För den som är nyfiken finns ett ofta reproducerat debattinlägg här, den som vill får googla sig vidare:
www.aftonbladet.se/debatt/article11284312.ab
Man kan ganska enkelt läsa mellan raderna, och se att hela bilden inte framgår, och det är antagligen så i ts fall också. Säkert därför att hela bilden inte är riktigt tydlig för ts heller, då hon saknar insikt i vilket problemet egentligen är och på vilka sätt som hon och hennes man skiljer sig från "normala" föräldrar.