socialen tog min 1 månaders dotter utan grund
Så ligger det nog inte till i det här fallet. Modern jobbade väl på hotell före grav. och pappan är mäklare.
Så ligger det nog inte till i det här fallet. Modern jobbade väl på hotell före grav. och pappan är mäklare.
har nu under 27 sidor suttit och gråtit ena sekunden och andra sekunden tänkt: det kanske är överdrift.
också läser jag ditt inlägg och ser: "Nyligen var vi tvungna att ta ett litet spädbarn redan på bb. Fruktansvärt. Mamman var helt oskyldig och förstod ingenting. Men alla andra runt omkring såg att hon aldrig någonsin kommer kunna ta hand om sitt barn. Det hade inte fått omvårdnad alls. Gjorde vi rätt? Absolut. Förstår mamman? Nej. Hon har anmält oss"
jag har frågan (kanske ställs längre fram men blev väldigt upprörd och tårarna rinner på mina kinder så vill fråga själv) HUR kunde ni se på en människa redan på BB att mamman som precis förlöst sitt barn inte skulle klara det?
va hon missbrukare? hade hon en grov utvecklingskada? förståndshandikappad?
eller va hon bara ett offer för att livet pissar på henne och ni ställde er och pissade lite till?
jag gråter här och nu pga: jag blev änglamamma för inte ens ett år sedan. har jag visat sorg? nej. har jag tagit hjälp? nej. jag gråter i min sambos och min familjs närvaro. för jag vågar inte. tänk om min ängel får ett syskon och socialen får för sig att jag sörjer och tar barnet från mig? (ska nämna att mitt barn dog i magen PSD. behöver inte påhopp pga detta)
kan säga som så: har inte soc hjälp men min ekonomi är inte bra. dock klarar vi oss varje månad. vi har ett sparkapital och vi har ett stort kontaktnät. men vad hjälper det?
en fråga till dig socionomen. är det lika bra att jag skiter i att skaffa barn? för ni kanske får för er att jag inte kan ta hand om ett barn? fastän jag arbetar med barn, ni kanske får för er att se "att jag inte klarar av att ta hand om barnet" för att jag inte gått på några som helst lugnande mediciner då jag är emot kemikalier? ni kanske tror jag hamnat i en psykos och ska skada barnet? för att det är naturligt att man går på lugnande och terapi och gråter framför okända folk?
Så länge inte människan själv har en så grov diagnos så dom måste ha personlig assistent (oförmögen att ta hand om sig själv och ha det på papper att det är en livslång diagnos) , är dömd för att va peddo, eller misshandlat barn tidigare så låt ungarna va med sina föräldrar tills dom bevisat att dom missköter barnen. det kostar betydligt mindre att en socialarbetare är hos en familj dagligen än att ha dom på en plats där barnet inte känner trygghet.
lika bra att ta bort äggstockarna. slippa mensen o allt sånt. för enligt denna socionom räcker det med "att titta på en människa o se om dom klarar en sak eller ej"
mamman som anmälde er står jag bakom och hejjar på. fyfan vad äckligt gjort av er!