socialen tog min 1 månaders dotter utan grund
Hon låter inte som en drömmamma. Men alla barn förtjänar sin egen mamma. Om ni inte gav henne chansen tycker jag att ni gjorde fel.
Hon låter inte som en drömmamma. Men alla barn förtjänar sin egen mamma. Om ni inte gav henne chansen tycker jag att ni gjorde fel.
Vi sätter inga diagnoser? Vi har inte den utbildningen. Har aldrig läst en utredning där en soctant satt en diagnos. I utredningen nämndes inte en enda gång att hon är sjuk fast alla ser det. Alla på bb, läkarna, vi. Alla utom hon själv och familjen. Vill hon inte ha en diagnos kan vi inte heller skriva att hon har en. Men ibland som i detta fall, var det uppenbart för alla. Det var därför jag skrev det här. Men skulle aldrig göra det i själva utredningen.
Man förlorar inte sitt barn för att någon antar att man har en diagnos. Det finns ingen diagnos som per automatik gör att man blir en dålig förälder. Det är därför soc inte sätter diagnoser, de är experter på att bedöma föräldraförmåga, inte på att bedöma psykisk ohälsa.
Att vara utmattad av stress kan mycket väl vara en psykisk sjukdom, hört talas om utbrändhet (utmattningsdepression)? När jag jobbade i psykiatrin använde vi diagnosen anpassningsstörning om det var mer tillfälligt.
varför tog ni inte in en psykolog till henne då? och vad du än säger så måste det finnas en pappa. har ni undersökt varför hon inte ville ha barn? hon kanske blev våldtagen, vågar inte berätta, vill inte ha barn med våldtäktsmannen, har men av sexet men förmår sig inte att göra abort?
en människa föds inte känslokall. men graviditeten kan ha varit traumatiskt. hon behöver få tala med någon, få chans att reda upp saker.
för vad du än säger så: barnet kommer i framtiden fråga om sin mamma. ska ni då splittra barnets liv genom att "din mamma ville inte ens titta på dig i början men sen ångra hon sig men vi tog dig från henne ändå"
du vet även om att hade jag varit förtjust i att skvallra så hade jag gjort ett blogginlägg och printat det du skrivit för jag är 95% säker på vem detta handlar om och vilken stad du bor i. jag skulle kunna vända det emot dig, eller vända det emot henne och skriva ut det som "källa"
finns dock nog fler i denna tråd som tror sig veta vem du skriver om. så tycker att du ska tänka mer på vad du skriver. annars kanske det är dags att packa sakerna på jobbet och ringa a kassan snart.
fine. den jag tänker på börjar på B i förnamn och bor i Ö.
läst klart allt och jag skrev även det. om en kvinna vägrar se på sitt barn så måste ni haft kurator och barnmorskor där inne? 3 dagar är lång tid att vänta om hon behövt hjälp. och ärligt nu. Ni ses som bvar av både henne och många fler och tror inte hon hade så mycket förtroende för er.
om ni ska ta ett barn på BB måste ni se till att mamman får hjälp. även om mamman väljer att inte prata med kuratorn så måsta kuratorn finnas med i rummet. så hon får chansen att bryta ihop om hon behöver.
precis, jag ska ta mig en funderare på om det ens är värt o ha barn själv nu. är dagens socionomer såhär? talar brett och öppet om klienter.
jag driver en blogg och har två gånger blivit anmäld för förtal genom denna. pga en som jag inte kände alls så bra tog åt sig när jag skrev om barns rättigheter till nyktra och ej missbrukande föräldrar. och jag har inte sekretess gentemot folk i allmänhet utan enbart inom jobbet.
iaf. så: jag har ingen sekretess, hade inte heller nämnt namn. men ändå blev jag anmäld....så ärligt så hoppas jag att du inser att detta är så grovt som du gör socionomen....
för att folk inte ska fråga om det, fallen blev nedlagda då det handlade om personlig allmänt tycke. och inte va riktat.
Nej fortsatt lvu trots att utredningshemmens vittnade i rätten till föräldrarnas fördel och gick emot soc!
Soc makt är oövervinnelig om man har otur!
Eftersom det som TS beskriver låter helt bananas, kokobello och jävligt upprörande så tog jag kontakt med Helsingborgs tingsrätt för att få fram domen för att kunna bilda mig en egen uppfattning om ärendet. De hänvisade i sin tur till förvaltningsrätten i Malmö men de kunde inte hitta något LVU-ärende med de uppgifter som getts av TS tidigare i tråden.
Väldigt synd tycker jag då det scenario som TS beskriver låter som ett rättsövergrepp om det hon skriver stämmer.