Inlägg från: Anonym (Håller tummarna för er TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Håller tummarna för er TS)

socialen tog min 1 månaders dotter utan grund

Min kompis ramlade i trappan och bröt lårbenet 6 veckor efter sin förlossning, socialen blev inblandad och ansåg att hon gjort det med flit så hon skulle "slippa" sin bebis medan det läkte och tog barnet ifrån dom. Detta var ett barn gjort av IVF, ett väldigt efterlängtat barn av både mamman och pappan. Att pappan fanns till hands för att steppa upp lite extra gjorde visst ingen skillnad. Barnet är numera över året och de har fortfarande inte fått tillbaka henne, min kompis är numera sjukskriven och får gigantiska nervsammanbrott av att dom tog deras dotter och inte får tillbaka henne.
    Så jo, socialen kan av helt sinnessjuka ogrundade anledningar ta barn.

Anonym (Huldis) skrev 2015-08-15 18:55:17 följande:
    Och du har självfallet fått läsa papprena där det uttryckligen står att dom inte fick ha kvar sitt barn pga att mamman bröt lårbenet?
    I och med att det är min bästa vän sen 22 år så ja, "förmodad självvållad skada tidigt efter förlossning" stod det. Kan ju tillägga att de inte tror att hon ramlat i trappen utan brutit lårbenet på sig själv "för hand".
    Anonym (Svart) skrev 2015-08-15 23:42:29 följande:
    MEN VAAA? Det låtrr ju helt jävla sinnessjukt.

I vilken kommun hände detta? Varför kontaktades inte media?

Man blir mörkrädd...på riktigt.
    Västra Götaland, Göteborg. Media har inte kontaktats pga tillståndet hon är och har vart i sedan lillen togs ifrån dom, det hjälper ju inte deras fall i socialtjänstens ögon heller att hon mår så pass dåligt som hon gör tyvärr pga detta. Och jag kan förstå att de inte ser henne som lämplig mamma nu när hon är helt förstörd över detta.
    metervara skrev 2015-08-16 11:19:03 följande:

Du som är kompis med hon som bröt lårbenshalsen: hur blev socialen inblandade från första början? Någon måste ha anmält föräldrarna tänker jag.

Surgrannen anmälde har jag för mig att när familjen varit ute så togs barnet och mamman upp för trappan var för sig, alltså pappan tog upp barnvagn och barn upp till lägenheten, dörren stod öppen medan han gick ner för att assistera mamman upp för 2 trappor vilket självklart tar någon minut extra. Försummelse av barn var anledningen att hon anmälde, eftersom man självklart inte ska lämna spädbarn utan tillsyn, men vad ska man göra i en sådan situation?
    Anonym (undrande) skrev 2015-08-17 12:31:45 följande:
    Men vem vaktar bebisar 24/7? Och hur ofta kidnappas bebisar i sverige? Helt bisarrt. Är du säker på att det inte låg nåt annat bakom??
    När min vän var runt 14 år förlorade hon sin mamma i cancer, hon var väldigt ledsen såklart och reagerade på ett väldigt starkt sätt där hon gjorde illa sig själv, som slutade med psykiatrisk hjälp i form av tabletter och samtal och kanske tom någon inläggning vill jag minnas, men är inte helt säker. Men sen i övre tonåren kom hon liksom i frid med det hela och det gick bra för henne och hon var lycklig. Jag vet inte om hennes gamla psykiska historik har spelat in i det hela, men skulle det göra det så förstår jag inte varför dom inte tagit våra barn, både min man och jag har haft en vild tonår där man råkat i problem för jämnan men inte kom det någon och ens pratade om något som hänt för 17 år sedan...
    metervara skrev 2015-08-17 13:20:01 följande:
    Men hade hon alltså redan brutit lårbenshalsen innan dom hade nåt med socialen att göra? Tänkte eftersom pappan skulle hjälpa henne uppför trappan.
    Ja, hon hade brutit den innan.
Svar på tråden socialen tog min 1 månaders dotter utan grund