Inlägg från: Anonym (undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undrar)

socialen tog min 1 månaders dotter utan grund

jennienoe skrev 2015-08-15 10:14:27 följande:
    Pappan fick samma aklagelse som mig på sjukhuset.

Vad anklagades ni för? Vad menar de att ni gjorde fel?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Fy) skrev 2015-08-17 15:45:22 följande:
    Varför skriver man: hon har tyvärr ingen diagnos...

Förmodligen för att det är lättare att hjälpa en psykiskt sjuk person om man vet mer exakt vad problemet är. Även om vi inte är kompetenta att ställa en korrekt diagnos så tror jag att både du, jag och gemene soctant kan känna igen vissa beteenden som solklara fall för psykvården. Men längre än så kommer vi inte utan personen behöver få komma till rätt vårdinstans för utredning och behandling. Att se ett barn mista sin mor och en mor mista sitt barn för att hon är för sjuk för att inse att hon är sjuk, det är naturligtvis väldigt väldigt sorgligt. (OBS! För nytillkomna i tråden: detta handlar inte om TS utan om ett annat fall.)
  • Anonym (undrar)
    Anonym (anonym) skrev 2015-08-17 17:15:36 följande:
    För att om det finns en diagnos eller psykisk sjukdom så kan personen få hjälp utifrån diagnos eller sjukdom och med rät hjälp fungera och få ett så bra liv som möjligt.

Ursäkta besserwisseriet. Jag menar inte att skriva dig på näsan men jag tycker att det är viktigt att klarlägga att ordet diagnos inte är synonymt med neuropsykiatriskt funktionshinder (såsom autism och ADHD) utan det betyder att det fastställts vad som är fel med en. En diagnos kan vara allt från ADHD till depression, leukemi, mässling och tennisarmbåge. I övrigt håller jag fullständigt med dig.
Svar på tråden socialen tog min 1 månaders dotter utan grund