Inlägg från: Regndamen |Visa alla inlägg
  • Regndamen

socialen tog min 1 månaders dotter utan grund

Anonym (Felfri & änglalik) skrev 2015-08-17 15:37:30 följande:

Hahaha den här var ju Bäst idag!

Soctant berättar om kvinna som verkar vara mycket, mycket, mycket psykiskt sjuk.

Soctant förklarar och i förklaringen kommer det fram att psyksjuka mamman inte har någon diagnos!

Soctant säger att det är väldigt konstigt att "vakna upp" från en fleea timlar lång förlossning och känna hunger, och uttrycka den med "jag är hungrig".

Soctant och hennes kollegor (inga läkare!) har egenhändigt gett psyksjuka mamman en diagnos.

Fantastiskt.

Jag undrar vad för diagnos?

Sverige 2015. Bring back sterilisering... (ironi)

Fast om hon inte ville ha sitt barn är det väl bättre att någon annan tar hand om det?
  • Regndamen
    Anonym (Felfri & änglalik) skrev 2015-08-17 16:09:42 följande:

Men alltså... Fattar du inte? Jag orkar faktiskt inte förklara det för dig.

Jag läste i inlägget att kvinnan inte ville träffa ditt barn. Är det inte bättre att någon annan tar hand om det då?
  • Regndamen
    Anonym (Felfri & änglalik) skrev 2015-08-17 18:42:05 följande:

Ska försöka förklara det så du förstår.

Soctanterna har get mamman en diagnos, psykiskt sjuk.

Ingen läkare har gett mamman den diagnosen.

Det krävs läkare för att sätta den diagnosen.

Om det var så att hon hade förlossningspsykos eller något allvarligare, så borde det ha satts in stöd för föräldrarna i hemmet. Åtminstone i början. Från läkarhåll OCH sochåll.

Istället tar man barnet från dom.

Förstår du nu?

Vid förlossningspsykos är det troligare bättre att se till att modern får hjälp, dvs bli inlagd, och barnet får vård hos någon som kan ta hand om det. Fast du kanske anser att den vuxne alltid går först?
  • Regndamen
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-09-17 10:21:45 följande:

Jag skulle ha skjutit skallen av alla inblandade om de gjorde så mitt barn. Ingen fitta bestämmer över MITT barn.

Tror du att du hade fått ta med barnen till fängelset då eller?
Svar på tråden socialen tog min 1 månaders dotter utan grund