Inlägg från: Anonym (Anonym#3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym#3)

socialen tog min 1 månaders dotter utan grund

Ursäkta som säger det men soc tar inte bara barn. Det finns SÄKERLIGEN bra anledningar fast att det är svårt för dig att förstå dom. Jag fick mitt barn vid 22, ingen som undrat eller frågat min mamma roll. Finns 15 åringar som får barn som soc inte bryr sig om. Tror nog det finns något djupare som du inte nämner.

• Anonym (Anonym#3)
    Anonym (anonym) skrev 2015-08-16 11:30:50 följande:

Det är mindre än 1 % av alla föräldrar som någon gång får kontakt med socialtjänsten i ett barnärende så sannolikheten att man någon gång ens träffar på någon som varit i kontakt med soc. gällande barn är extremt liten så länge ens umgängeskrets består av fungerande människor.

Det är de jag menar. Ta måste ha "glömt" att berätta vad den riktiga anledningen till att dom tagit hennes barn är. Det krävs mkt för att ta ett barn dessutom.
  • Anonym (Anonym#3)
    Anonym (Minns) skrev 2015-08-16 23:43:08 följande:

Minns ett fall i Uppsala där föräldrarna var veganer och mamman därför inte ammade för "det var ju mjölk" så de gav dottern enbart vatten och ananasjuice. När soc. tog ungen vägde hon mindre än när hon föddes två månader tidigare.

Fast vegan är ju att man inte äter/dricker något från djur riket.. amning har ingenting med det o göra.
Svar på tråden socialen tog min 1 månaders dotter utan grund