socialen tog min 1 månaders dotter utan grund
Man står inte för sina egna advokatkostnader i dessa fall, utan man tilldelas offentligt biträde. Att barn får egen advokat (alltid när det gäller lvu) beror på att advokaten ska tillvarata BARNETS intresse (alltså göra sig en egen bedömning om vad som är bäst för barnet) vilket ofta inte är detsamma som vad föräldern vill.
När barn är placerade utom hemmet har de alltid rätt till umgänge med sina föräldrar utifrån barnets eget behov. Det ska ingå i vårdplanen.
Har ni TRE advokater involverade? Dottern en egen? Varför då? Om ni förlorar i rätten så blir det ju skitdyrt för er! Är inte ni en familj, du, pappan och barnet?
Jag tror inte ni lyckas få tillbaka barnet. Soc kan vara väldigt ettriga när det gäller fall med spädbarn som far illa. De har mycket forskning bakom sina beslut. Om barnets hälsa RISKERAS, så är det ju deras ansvar att RISKERA! Jag hade inte velat vara en soc.kärring som med ömmande hjärta låter en RISK slinka igenom, och där det sen visar sig att barnet farit illa eller t o m kanske dött av vanvård! Hellre ta det säkra liksom. Om jag varit soc.tant vill säga...
Hur mycket information får ni om flickan där hon är nu? Skickar de bilder och så? Lite uppdatering om hur hon mår och utvecklas? Det hoppas jag ni får! Och att ni får någon sorts umgängesrätt även om hon placeras i fosterfamilj! Kram.