Inlägg från: Anonym (?????) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?????)

socialen tog min 1 månaders dotter utan grund

Anonym (Håller tummarna för er TS) skrev 2015-08-15 20:19:55 följande:

I och med att det är min bästa vän sen 22 år så ja, "förmodad självvållad skada tidigt efter förlossning" stod det. Kan ju tillägga att de inte tror att hon ramlat i trappen utan brutit lårbenet på sig själv "för hand".

Hur i hela världen kan man tro att någon kan bryta av sitt EGET lårben FÖR HAND??? Du måste ha missförstått något.
  • Anonym (?????)
    Anonym (anonym) skrev 2015-08-16 11:40:10 följande:

Enda sättet är väl om man sysslar med någon form av akrobatik som fritidsintresse och då är det ju självförvållat om man inte bemästrar detta.

Inte heller i det fallet är benbrottet gjort "för hand". Soc skulle alltså inte ha trott på fallet i trappan, vilket helt klart kan vara självförvållat, utan ansett att benbrottet gjordes "för hand". Det har jag svårt att tro på.
  • Anonym (?????)

En orsak till att barn till skötsamma föräldrar omhändertas kunde vara att barnet behöver någon medicinsk behandling som föräldrarna på grund av personlig övertygelse inte vill att barnet ska få. Finns det någon sådan orsak i bakgrunden, ts?

• Anonym (?????)
    Anonym (nojjiga jag) skrev 2015-08-18 04:00:26 följande:

har nu under 27 sidor suttit och gråtit ena sekunden och andra sekunden tänkt: det kanske är överdrift.

också läser jag ditt inlägg och ser: "Nyligen var vi tvungna att ta ett litet spädbarn redan på bb. Fruktansvärt. Mamman var helt oskyldig och förstod ingenting. Men alla andra runt omkring såg att hon aldrig någonsin kommer kunna ta hand om sitt barn. Det hade inte fått omvårdnad alls. Gjorde vi rätt? Absolut. Förstår mamman? Nej. Hon har anmält oss"

jag har frågan (kanske ställs längre fram men blev väldigt upprörd och tårarna rinner på mina kinder så vill fråga själv) HUR kunde ni se på en människa redan på BB att mamman som precis förlöst sitt barn inte skulle klara det?

va hon missbrukare? hade hon en grov utvecklingskada? förståndshandikappad?

eller va hon bara ett offer för att livet pissar på henne och ni ställde er och pissade lite till?

jag gråter här och nu pga: jag blev änglamamma för inte ens ett år sedan. har jag visat sorg? nej. har jag tagit hjälp? nej. jag gråter i min sambos och min familjs närvaro. för jag vågar inte. tänk om min ängel får ett syskon och socialen får för sig att jag sörjer och tar barnet från mig? (ska nämna att mitt barn dog i magen PSD. behöver inte påhopp pga detta)

kan säga som så: har inte soc hjälp men min ekonomi är inte bra. dock klarar vi oss varje månad. vi har ett sparkapital och vi har ett stort kontaktnät. men vad hjälper det?

en fråga till dig socionomen. är det lika bra att jag skiter i att skaffa barn? för ni kanske får för er att jag inte kan ta hand om ett barn? fastän jag arbetar med barn, ni kanske får för er att se "att jag inte klarar av att ta hand om barnet" för att jag inte gått på några som helst lugnande mediciner då jag är emot kemikalier? ni kanske tror jag hamnat i en psykos och ska skada barnet? för att det är naturligt att man går på lugnande och terapi och gråter framför okända folk?

Så länge inte människan själv har en så grov diagnos så dom måste ha personlig assistent (oförmögen att ta hand om sig själv och ha det på papper att det är en livslång diagnos) , är dömd för att va peddo, eller misshandlat barn tidigare så låt ungarna va med sina föräldrar tills dom bevisat att dom missköter barnen. det kostar betydligt mindre att en socialarbetare är hos en familj dagligen än att ha dom på en plats där barnet inte känner trygghet.

lika bra att ta bort äggstockarna. slippa mensen o allt sånt. för enligt denna socionom räcker det med "att titta på en människa o se om dom klarar en sak eller ej"

mamman som anmälde er står jag bakom och hejjar på. fyfan vad äckligt gjort av er!

Du har aldrig träffat någon uppenbart störd människa, eller? Det har inte jag heller. Vi som lever normala skötsamma liv har svårt att föreställa oss den galenskap som faktiskt finns där ute.

De senaste åren har man kunnat läsa om kvinnan som förvarade liken av fem spädbarn i en frysbox i källaren. Hon hade fött dem hemma i hemlighet och placerat dem i hinkar och tejpat fast locket. Hon avslöjades efter att ha flyttat till ett hus där det inte fanns eluttag i källaren, grannarna klagade på att det började lukta i källaren. Hon som gjorde detta var en normal arbetande människa som hade ett barn i skolåldern.

Det här blev offentligt för att det blev rättegång. Mindre allvarliga fall som inte går till rätten får vi aldrig höra talas om.

Jag kan tänka mig att de som upprepade gånger är med om att omhänderta vanvårdade spädbarn lär sig se de tecken hos mammorna som tyder på att det kommer att bli problem.
  • Anonym (?????)
    Anonym (Människa) skrev 2015-08-18 11:19:59 följande:

[quote=75650603][quote-nick]Anonym (?????) skrev 2015-08-18 08:11:42 följande:[/quote-nick]Du har aldrig träffat någon uppenbart störd människa, eller? Det har inte jag heller. Vi som lever normala skötsamma liv har svårt att föreställa oss den galenskap som faktiskt finns där ute.

De senaste åren har man kunnat läsa om kvinnan som förvarade liken av fem spädbarn i en frysbox i källaren. Hon hade fött dem hemma i hemlighet och placerat dem i hinkar och tejpat fast locket. Hon avslöjades efter att ha flyttat till ett hus där det inte fanns eluttag i källaren, grannarna klagade på att det började lukta i källaren. Hon som gjorde detta var en normal arbetande människa som hade ett barn i skolåldern.

Det här blev offentligt för att det blev rättegång. Mindre allvarliga fall som inte går till rätten får vi aldrig höra talas om.

Jag kan tänka mig att de som upprepade gånger är med om att omhänderta vanvårdade spädbarn lär sig se de tecken hos mammorna som tyder på att det kommer att bli problem.

Och... Var var socialen i detta fallet?!

Vilken misslyckad myndighet!

Just den här kvinnan hemlighöll sina graviditeter. Hon behövde tydligen aldrig sjukhusvård medan hon var gravid. Hade hon hamnat på sjukhus, hade hon antagligen åkt fast för "brottet" att vara gravid i hemlighet.

Om man sköter sitt jobb och sin familj så är det ingen som anmäler en. "Normala" människor har aldrig någon som helst kontakt med soc. Så är det med alla brottslingar också, de är "hederliga människor" tills de åker fast.
  • Anonym (?????)
    Anonym (undrande) skrev 2015-08-18 12:15:01 följande:

Hört talas om proaktiv och uppsökande verksamhet?

Jag går med mitt barn på årliga hälsokontroller. Ingen har haft något att anmärka på. Utöver det har jag aldrig blivit kontaktad av soc eller någon annan myndighet som bara vill kolla att allt är bra med mig och mitt barn. Har du?
  • Anonym (?????)
    Anonym (Otto) skrev 2015-08-18 12:52:40 följande:

Direkt efter en förlossning så kan man vara helt utmattad och inte fixa att tänka rationellt. Skulle det alltså vara grund för omhändertagande? Låter väldigt konstigt om det skulle vara så.

Hur kan "alla" veta att hon är psykiskt sjuk när hon inte har en diagnos? Tillfällig mental överansträngning kan yttra sig som du beskriver.

Tillfällig mental överansträngning = tillfällig mental sjukdom. Jämför t.ex. med andnöd pga kronisk astma eller tillfällig lunginflammation. Båda behöver behandlas. Man kan också lida av andnöd utan att ha en diagnos, vilket betyder att man inte vet vilken sjukdom som förorsakar andnöd. Diagnos = namnet på en sjukdom. Man kan bli sjuk och dö utan att ha en diagnos.
  • Anonym (?????)
    Anonym (Otto) skrev 2015-08-18 13:38:45 följande:
    Hur tänkte du nu? Att bli utmattad av stress och en ny situation som mamma betyder inte att man har en mental sjukdom... Man kan ha cancer utan att veta det. Ska man förlora sina barn för att en socionom antar att man har cancer?

Varför blandar du in cancer i det hela? Man förlorar inte förmågan att ta hand om sina barn för att man får cancer.
Svar på tråden socialen tog min 1 månaders dotter utan grund