• SSL

socialen tog min 1 månaders dotter utan grund

Ja så här är det gott folk. Fruktansvärt! Varför vill dom inte ge din bröstmjölk? På vilka grunder skäl dom den nyföddas föda. 40g per v skandal. Jag förstår att du mår som ord inte räcker till att beskriva. Fortsättt pumpa mjölk och kämpa allt du kan så att du får tillbaka ditt barn. Så här får det inte gå till. Antingen så får ni bo på ett hem med personal i samma byggnad eller så får ni åka hem och leva ett normalt liv. Det här att ta en ammande nyfödd det är skandal. Den nyfödda behöver dig som hon känt sedan hon blev till. Jag blir så ledsen av att läsa detta. Hallå vad kan man göra för att hjälpa till? Kram kära ts

• SSL
    Anonym (Trointepåalltduhör) skrev 2015-08-16 03:31:01 följande:

En sak ska ni flesta ha klart för er, Soc. sitter inte med någon karta över samhället och pekar ut en adress och går dit för att "sno" ett barn. Eller är det vad vissa av er tror, att soc bara hittar på en andledning för att ta ett barn från föräldrarna?

Det ska mycket till innan dom agerar över huvud taget.

Jag vet, för jag har varit med x antal år i livet och både sett och hört en hel del och är verkligen förvånad över att vissa fortfarande får ha kvar sina barn.

Nej. soc går verkligen inte in för att ta några barn från "oskyldiga" föräldrar,, glöm det!

När dom går in så  här hårt och verkligen tar ett barn från föräldrarna så finns det en grund till det och det måste ni fatta.

Men kära vän, jag har även jag varit med länge och har fått se och höra en hel del fruktansvärda saker. Det går mycket väl till på detta sätt i en del sammanhang. Självklart undrar man ibland hur folk kan få ha kvar sina barn för även i dom fallen så gör socialen fel. Dom har många gånger tagit små som inte bör tas och tvärtom. Nu ska du inte vara blåögd.

Eller tror du att som en del andra att sådant inte händer i Sverige eller någonstans överhuvudtaget?
  • SSL
    Anonym (Socionom) skrev 2015-08-18 22:00:44 följande:

Inte rätt på varken förnamn eller stad. Inte på någon av kvinnorna. Bor i en stor stad. Och som jag sa kan du omöjligt veta vem det är. En av bokstäverna ska vara k. Vad tror du vi gjorde? Stod i ett hörn och glodde? Vi hade barnmorskor, läkare, kuratorer och psykolog. Ingen nådde fram. Vi var inne en och en för att se om det var någon hon ville prata med. Sjuksköterska, undersköterska, alla barnmorskor, alla försökte. Jag försökte så många gånger och en kurator gav sig inte. Hon var där varje dag i timmar men nej. Hon ville inte röra sitt barn. Hon lämnade sitt barn på bb. Vad skulle vi gjort menar du? Vi försökte allt. Läkaren erbjöd inläggning på psyk, samtal och medicin. Jag erbjöd att de kunde få komma till ett utredningshem, få hjälp i hemmet, stöd av alla de slag. Stödfamilj, vad som helst. Vad hon ville. Men nej. Hon skulle bara hem. Ringde och pratade med henne varje dag och frågade om vi fick komma med barnet men hon ville inte.

Vilket jävla skitsnack! Bra där. Tappar mer och mer förtroende för er ju fler inlägg som du skriver.
Svar på tråden socialen tog min 1 månaders dotter utan grund