Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

socialen tog min 1 månaders dotter utan grund

VÄGRAR tro att en baby tas från föräldrarna utan rejäl anledning. TS får det att låta som om hon är den idealiska mamman och helt perfekt men ngt måste det finnas mellan raderna.

• Anonym (mor)
    Anonym (anonym) skrev 2015-08-15 15:11:52 följande:
    Ditt barn var ju stort att det kunde tala för sig själv och det är ju inte direkt samma sak med en nyfödd prematur bebis där oron gällde att föräldern inte skulle kunna hantera stress och ge mat ordentligt. Om något så är ju nyföddhetsperioden den mest stressande situation för en förälder innan de lärt sig tolka signalerna hos barnet.
    ..men de flesta nyblivna föräldrar är väl osäkra? Om man tog barnen ifrån alla nyblivna mammor som är stressade och har svårt med matning/amning så skulle snart sagt varannan unge vara omplacerad.
  • Anonym (mor)
    Anonym (undrande) skrev 2015-08-15 18:57:19 följande:
    Men hur vet du att socialtjänsten vet barnets bästa bättre än föräldrarna? Finns inga garantier att tjänstemännen där är vettigare än föräldrarna. Dessutom saknar de det känslomässiga bandet till barnet.

Tror du att "soc" sliter barnen ur nyförlösta mödrars famn liksom på en höft? INGEN socialt välanpassad och civiliserad mamma kommer någonsin att få uppleva något sådant. INGEN.

• Anonym (mor)

NEJ många "ordentliga familjer har inte blivit "krossade av soc"! Ordentliga, skötsamma, vanliga familjer drabbas ALDRIG. "Soc" har ingen dold agenda där de vill jävlas med folk liksom bara för att. Tror du det är en enkel procedur att omplacera ett nyfött spädbarn? Tänker du att det är ngt "soc" gör utan att ha rejält på fötterna?

• Anonym (mor)

När jag fick första dottern så hade hon höftledsluxation och det var inget allvarligt men jag griiiiina och nästan svimma och var svag och värdelös och inte kunde jag amma och jag var fullständigt USEL men inte f...n kom "soc" och tog min unge. Det fungerar inte så. När "soc" ingriper så finns det anledning GOD sådan.

• Anonym (mor)

Jag tycker det är hemskt med den här "soc-skrämseln". Hade datorn funnits när jag fick barn så hade jag blivit livrädd och mått jättedåligt. Hoppas ingen idag tror att "soc" tar ungar hejvilt till höger och vänster.

• Anonym (mor)
    Anonym (undrande) skrev 2015-08-15 21:09:11 följande:
    Det är klart socialtjänsten inte tar barn till höger och vänster men vem som helst inser ju att de ibland begår grova misstag och att deras utredningar ofta är bristfälliga.
    Nej det tror jag inte på ett enda dugg. Jag är fullständigt övertygad om att OM en svensk baby togs från en skötsam, perfekt mamma utan goda grunder så skulle det stå om detta i varenda tidning och UG skulle göra ett reportage och det skulle betalas ut skadestånd i en omfattning som är obegriplig.....!

• Anonym (mor)

Inget barn tas från mamman utan MKT goda grunder. Jag vill inte att ngn osäker och känslig mamma ens ska tänka den tanken och kanske bli rädd!!!! Hade datorn och FL funnits när jag var gravid första gången så skulle jag blivit rädd av en tråd som denna.

• Anonym (mor)
    Anonym (FEL!) skrev 2015-08-16 13:19:34 följande:
    Bra talat!

Typiskt soctanter att ta åt sig personligt och i alla lägen hävda sin rätt - föräldrar som förlorat sina barn har ingen insikt - och soc gör ALDRIG fel! Någonsin! Har aldrig hänt!

Ovanstående betyder för den oinsatta att även då soc HAR gjort fel är de mästare på att vända sina misstag så det i slutändan ÄNDÅ är föräldern som felat.... Tröttsamt och lika tröttsamt är det med alla dessa naiva människor som litar på soc till förbannelse och totalt vägrar inse att soc gör FEL! Ofta! Och då får familjer, barn och kanske såna som ts lida och genomleva oerhörda trauman som sätter spår för livet!
    Du verkar ha haft mycket att göra med "soc"! Jag har vid tre kortare perioder i livet behövt ekonomiskt stöd och har fått precis på öret enl normen och har blivit enormt väl bemött. (Jag började inte gapa och skrika och kräva att jag skulle ha MER än vad normen dikterar)
Svar på tråden socialen tog min 1 månaders dotter utan grund