Inlägg från: Anonym (Huldis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Huldis)

socialen tog min 1 månaders dotter utan grund

Och hur många föräldrar finns det där ute som tycker att just omhändertagandet av deras barn var rätt beslut? Och nej, det här kan inte "hända vem som helst".

Du kan ju börja med att berätta exakt vad som står i beslutet TS. Vad var det som hände på sjukhuset som fick dom att reagera? Nåt har hänt där även om du förnekar det.

• Anonym (Huldis)

Och som andra säger: 4veckor på hem.. Om dom bara hade bra saker att säga om er där så skulle ett beslut om omhändertagande aldrig gått igenom.

• Anonym (Huldis)
    Anonym (FEL!) skrev 2015-08-15 13:11:42 följande:

LÄS MITT INLÄGG! Sånt händer!

Sånt händer. Ja, kanske ett fall per år.

Men nu ska TS kontakta pressen så då får vi läsa om det här i tidningen snart, kanske publiceras då även beslutet med TS godkännande givetvis? Soc har tystnadsplikt så dom kan inte direkt uttala sig.
  • Anonym (Huldis)
    Anonym (FEL!) skrev 2015-08-15 13:49:04 följande:

Familjen det gällde fick jag bara höra namnen på, aldrig träffat.

Men en av mammorna som tidigare bott på samma hem blev jag väldigt bra kompis med. Vi pratade mkt om detta och andra familjer som råkat ut för maktfullkomliga, helt galna sockärringar!

Föreståndaren lämnar jag inte ut namn på då jag ej vet om hon bröt någon sekretess när hon berättade detta för mig.

Det var ett s.k mamma-barn hem utanför Gävle.

Så du har hört lite skvaller? Skvaller är givetvis den enda sanningen.
  • Anonym (Huldis)
    Anonym (FEL!) skrev 2015-08-15 15:09:30 följande:

Skvaller är sånt som soc sysslar med!

Hade jag hört det från någon på hemmet så hade jag knappt lyssnat eller trott på det.

Men nu kom infon från den person som soc anlitat att utreda familjen!!!!!

Förstår du då?

Ja, skvaller helt enkelt.
  • Anonym (Huldis)
    Anonym (Håller tummarna för er TS) skrev 2015-08-15 18:23:12 följande:

Min kompis ramlade i trappan och bröt lårbenet 6 veckor efter sin förlossning, socialen blev inblandad och ansåg att hon gjort det med flit så hon skulle "slippa" sin bebis medan det läkte och tog barnet ifrån dom. Detta var ett barn gjort av IVF, ett väldigt efterlängtat barn av både mamman och pappan. Att pappan fanns till hands för att steppa upp lite extra gjorde visst ingen skillnad. Barnet är numera över året och de har fortfarande inte fått tillbaka henne, min kompis är numera sjukskriven och får gigantiska nervsammanbrott av att dom tog deras dotter och inte får tillbaka henne.

Så jo, socialen kan av helt sinnessjuka ogrundade anledningar ta barn.

Och du har självfallet fått läsa papprena där det uttryckligen står att dom inte fick ha kvar sitt barn pga att mamman bröt lårbenet?
  • Anonym (Huldis)

Loppan84 har rätt. Jag har iaf inget konstruktivt att tillföra så jag lämnar tråden nu. Hoppas såklart du får tillbaka ditt barn om det nu är så att detta är ett misstag. Men lämna inte ut för mkt information om dig själv nu bara, inget gott kommer ur det.

• Anonym (Huldis)
    Billie22 skrev 2015-08-16 16:24:43 följande:

Folk på FL är så märkliga. Vet inte hur många inlägg jag nu läst där det står att soc ALDRIG någonsin tagit ett barn utan extremt god grund mm. Det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända osv. Hur VET ni det? På riktigt. Har ni varit med i vartenda fall och känt varje familj utan och innan? 

Så skriver folk att föräldrar aldrig vill erkänna sina brister. Då måste jag vara konstig. Jag går alltid omkring och oroar mig för att inte räcka till. Tror knappast att jag är den enda mamman i världen som känner detta konstant.

Vet inte hur många gånger jag dessutom läst att man aldrig någonsin kan bli anmäld för en skitsak. Har själv blivit anmäld för en skitsak. Så mycket skitsak att t o m soc knappt tyckte att det var någon idé att vi skulle komma in på möte men vi gjorde det ändå och soc lade ner det direkt eftersom det inte fanns någon grund för någonting.

Hoppas att TS och hennes man får den hjälp de behöver för att reda ut detta. Skulle det vara så att TS verkligen fått någon psykos och misshandlat barnet fast hon inte minns det (som någon påstod) så borde det väl absolut stå i hennes papper eftersom det är extremt allvarligt. Om det finns en grund så hoppas jag också att de får hjälp att lösa det.

Ja precis. Det var en skitsak och soc la ner ärendet. Inte blev du av med ditt barn eller hur?

Ingen har heller sagt att soc aldrig gör fel. Men att det är otroligt ofta dom gör det stämmer inte. Det är väldigt få barn som omhändertas årligen och inte alls nån stor massa som vissa försöker påskina. Gemensamt för ALLA dessa föräldrar är att dom enligt egen utsago ALLTID är toppenföräldrar som aldrig gör några fel och soc är monster. Denna brist på självinsikt är talande.
Svar på tråden socialen tog min 1 månaders dotter utan grund