Billie22 skrev 2015-08-16 16:24:43 följande:
Folk på FL är så märkliga. Vet inte hur många inlägg jag nu läst där det står att soc ALDRIG någonsin tagit ett barn utan extremt god grund mm. Det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända osv. Hur VET ni det? På riktigt. Har ni varit med i vartenda fall och känt varje familj utan och innan?
Så skriver folk att föräldrar aldrig vill erkänna sina brister. Då måste jag vara konstig. Jag går alltid omkring och oroar mig för att inte räcka till. Tror knappast att jag är den enda mamman i världen som känner detta konstant.
Vet inte hur många gånger jag dessutom läst att man aldrig någonsin kan bli anmäld för en skitsak. Har själv blivit anmäld för en skitsak. Så mycket skitsak att t o m soc knappt tyckte att det var någon idé att vi skulle komma in på möte men vi gjorde det ändå och soc lade ner det direkt eftersom det inte fanns någon grund för någonting.
Hoppas att TS och hennes man får den hjälp de behöver för att reda ut detta. Skulle det vara så att TS verkligen fått någon psykos och misshandlat barnet fast hon inte minns det (som någon påstod) så borde det väl absolut stå i hennes papper eftersom det är extremt allvarligt. Om det finns en grund så hoppas jag också att de får hjälp att lösa det.
Ja precis. Det var en skitsak och soc la ner ärendet. Inte blev du av med ditt barn eller hur?
Ingen har heller sagt att soc aldrig gör fel. Men att det är otroligt ofta dom gör det stämmer inte. Det är väldigt få barn som omhändertas årligen och inte alls nån stor massa som vissa försöker påskina. Gemensamt för ALLA dessa föräldrar är att dom enligt egen utsago ALLTID är toppenföräldrar som aldrig gör några fel och soc är monster. Denna brist på självinsikt är talande.