socialen tog min 1 månaders dotter utan grund
Pratade med en kompis som sa att jag skulle ta med en journalist när familjerätten ska ta sitt beslut. Kan det gå? Vilka kan man ringa?
Pratade med en kompis som sa att jag skulle ta med en journalist när familjerätten ska ta sitt beslut. Kan det gå? Vilka kan man ringa?
Men kan inte du och alla andra blåögda människor i världen INSE att socialen faktiskt, i vissa fall, tar barn HELT utan realistiska grunder.
Inse att alla dessa fall om akut omhändertagna barn, alla fall om hot och lögner från socialen, osv, osv, osv, faktiskt inte är påhitt! Försök förstå att det faktiskt finns helt normala föräldrar som får sina barn omhändertagna utan grund! Det hade likaväl kunnat vara du!
Men enligt ts hade personalen där inget att anmärka på utan att omhändertagandet till största delen bygger på bb-personalens oro. Tro vad man vill om det men det är det ts berättar.
Känns rent spontant att beslutet skulle bygga på ganska gediget material om det fattades efter bara fyra veckor på utredningshem. Antingen har ts inte klart för sig motiveringen eller så är beslutet galet.
Familjen det gällde fick jag bara höra namnen på, aldrig träffat.
Men en av mammorna som tidigare bott på samma hem blev jag väldigt bra kompis med. Vi pratade mkt om detta och andra familjer som råkat ut för maktfullkomliga, helt galna sockärringar!
Föreståndaren lämnar jag inte ut namn på då jag ej vet om hon bröt någon sekretess när hon berättade detta för mig.
Det var ett s.k mamma-barn hem utanför Gävle.
Soc gör sjuka saker hela jvla tiden när ska ni blåögda naiva fatta det?!! Och sen när dem gör fel så erkänner dem aldrig det! Många ordentliga familjer har blivit krossade pga soc. Detta kan hända vem som helst fast oftast är det mot dem som kanske inte har så stort nätverk omkring sig med familjer mm. Nästa gång ts har möte med soc ta gärna med "ordentliga" vänner eller familje medlemmar som står bakom dig och visa för idioterna att du är stark och att du har rätt att ha ditt barn hos dig!
Det är fascinerande hur vissas övertro till soc saknar gränser. Det verkar nästan nå en religös nivå, "soc är perfektion och kan inte fela".
Folk kan utan problem tro på att vissa oskyldiga människor hamnar i fängelse men att soc skulle ta ifrån barn från vissa oskyldiga familjer är helt otänkbart.
Tycker du samma om personalen i skolmatsalen som ju kallas "mattant"?
Men lägg av nu! "glömt"? Innan ni soctanter kom in i tråden och började attackera som pirayor, så fan svarade TS snällt på allas frågor.
Dra nånstans med ditt raljerande.
Håller med!
Ha ha... Skämtar du nu?
Så om jag köper en hund, 2 kattungar och bygger en hundkoja samt klätterträd så är jag plötsligt företagare ??
Hur registrerar jag det företaget?
Folk på FL är så märkliga. Vet inte hur många inlägg jag nu läst där det står att soc ALDRIG någonsin tagit ett barn utan extremt god grund mm. Det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända osv. Hur VET ni det? På riktigt. Har ni varit med i vartenda fall och känt varje familj utan och innan?
Så skriver folk att föräldrar aldrig vill erkänna sina brister. Då måste jag vara konstig. Jag går alltid omkring och oroar mig för att inte räcka till. Tror knappast att jag är den enda mamman i världen som känner detta konstant.
Vet inte hur många gånger jag dessutom läst att man aldrig någonsin kan bli anmäld för en skitsak. Har själv blivit anmäld för en skitsak. Så mycket skitsak att t o m soc knappt tyckte att det var någon idé att vi skulle komma in på möte men vi gjorde det ändå och soc lade ner det direkt eftersom det inte fanns någon grund för någonting.
Hoppas att TS och hennes man får den hjälp de behöver för att reda ut detta. Skulle det vara så att TS verkligen fått någon psykos och misshandlat barnet fast hon inte minns det (som någon påstod) så borde det väl absolut stå i hennes papper eftersom det är extremt allvarligt. Om det finns en grund så hoppas jag också att de får hjälp att lösa det.