Pergotime
Någon som har erfarenhet av läkemedlet Pergotime? Vad kollas/utreds innan man beslutar att det är ett alternativ för att underlätta graviditet?
Någon som har erfarenhet av läkemedlet Pergotime? Vad kollas/utreds innan man beslutar att det är ett alternativ för att underlätta graviditet?
Man gör en infertilitetsutredning och om det visar sig att man har dålig eller ingen ägglossning så får man Pergo som kan ge ägglossning. PCO är en vanlig diagnos som ger Pergo. Vissa läkare skriver ut det trots äl som ett första steg, men det är i regel bortkastat. Äl som äl liksom.
Okej det jag tänker när jag hör ordet utredning är att det är en lång och omfattande procedur...trodde man kunde få lättare hjälp först innan man pratar om ivf mm. Jag känner inte att mina problem är likt pco. Men är rädd att vi inte blivit gravida pga saknad ägglossning. Har mens från o till i 14 dagar varje månad så i min hjärna kan det inte finnas nån chans för äl innan mensen ska dra igång igen. Är dock inte mängder eller smärtor som vid pco.
Har tid för ett första möte om detta i slutet av månaden. Så tankarna snurrar om och om igen.
PCO ger varken smärta eller riklig mens,däremot kan endometrios ge det. En grundutredning är inte lång eller krånglig alls. VUL,spermaprov och blodprov dag 3 och 21. IVF är det inte tal om förrän man provat Pergo och/eller insemination eller om man ser nåt fel direkt som föranleder IVF som t.e.x stopp i äggledarna.
PCO ger varken smärta eller riklig mens,däremot kan endometrios ge det. En grundutredning är inte lång eller krånglig alls. VUL,spermaprov och blodprov dag 3 och 21. IVF är det inte tal om förrän man provat Pergo och/eller insemination eller om man ser nåt fel direkt som föranleder IVF som t.e.x stopp i äggledarna.