• Crash Man

Sveriges vansinniga narkotikapolitik visar sig igen

Ja, jag vet att det är tröttsamt att diskutera cannabis på Familjelivs forum. Mest för att motståndarna brukar sätta fingrarna i örenen och blunda för alla argument. Det är lite som de blivit vaccinerade mot sunt förnuft underbsin barndom.

Hur som helst snubblade jag över denna artikeln

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6229191

Varför kan vi inte bara legalisera skiten så de sjuka kan få hjälp och vi slipper ödsla tid och pengar på polisarbete, rättegångar och fängelse.

• Svar på tråden Sveriges vansinniga narkotikapolitik visar sig igen
  • Yellow Cross

Legalisera vet jag inte,däremot så borde man göra "smutsig" (farlig) narkotika mer lätttillgänglig för att påskynda det naturliga urvalet och eliminera samhällsdestruktiva element likt narkomaner.

Din länk fungerar inte,men jag ser inte poängen ed att ödsla tid och resurser på individer som själva väljer att sabotera sina liv.

• Malinka3

E på din sida, vet inte hur det skulle bli i Sverige om vi legaliserar men konsekvenserna som blir nu är fel, även den kriminalitet som blir pga av det.

• Crash Man

Här är länken:

Yellow Cross skrev 2015-08-13 11:04:18 följande:

Legalisera vet jag inte,däremot så borde man göra "smutsig" (farlig) narkotika mer lätttillgänglig för att påskynda det naturliga urvalet och eliminera samhällsdestruktiva element likt narkomaner.

Din länk fungerar inte,men jag ser inte poängen ed att ödsla tid och resurser på individer som själva väljer att sabotera sina liv.

Som sagt det var precis denna typen av kommentarer jag förväntde mig. Fingrar i öronen, vägrar se fakta kryddat med lite oempatiskt skitsnack.
  • human
    Malinka3 skrev 2015-08-13 11:04:40 följande:

E på din sida, vet inte hur det skulle bli i Sverige om vi legaliserar men konsekvenserna som blir nu är fel, även den kriminalitet som blir pga av det.

I colorado där man nyligen legaliserade cannabis sjönk kriminalitet dramatiskt. på alla plan.

Det är inte droger som skapar kriminalitet, det är lagar emot droger och människor som brukar dom som gör det.

• Yellow Cross
    Crash Man skrev 2015-08-13 11:11:20 följande:

Här är länken:

Som sagt det var precis denna typen av kommentarer jag förväntde mig. Fingrar i öronen, vägrar se fakta kryddat med lite oempatiskt skitsnack.
    Narkotika för legitimt medicinskt bruk har jag inga problem med,utan det jag motsätter mig är en allmän liberalisering så att den även kan användas i rekreationella syften.

Förövrigt så är empati (irrationellt) och fakta (rationellt) motsatta saker,bestäm dig för hurvida du ska använda känslo- eler faktabaserade argument.

• Crash Man
    Yellow Cross skrev 2015-08-13 12:45:22 följande:
    Narkotika för legitimt medicinskt bruk har jag inga problem med,utan det jag motsätter mig är en allmän liberalisering så att den även kan användas i rekreationella syften.

Förövrigt så är empati (irrationellt) och fakta (rationellt) motsatta saker,bestäm dig för hurvida du ska använda känslo- eler faktabaserade argument.
    Vad dillar du om? Det är fullt möjligt att använda sig av både irrationella och rationella argument i samma debatt. Dock så använder du dig bara av irratrionella argument, samt att det jag menar med oempatisk är inte att du är irrationell utan att du degraderar människoliv.

Gör jämt en liten analys av av ditt första inlägg:

Du vill att narkomaner ska elimineras - därmed visar du att du inte riktigt bryr dig om människoliv. Du är oempatism. Punkt. Slut.
  • Yellow Cross
    Crash Man skrev 2015-08-13 13:02:32 följande:
    Vad dillar du om? Det är fullt möjligt att använda sig av både irrationella och rationella argument i samma debatt. Dock så använder du dig bara av irratrionella argument, samt att det jag menar med oempatisk är inte att du är irrationell utan att du degraderar människoliv.

Gör jämt en liten analys av av ditt första inlägg:

Du vill att narkomaner ska elimineras - därmed visar du att du inte riktigt bryr dig om människoliv. Du är oempatism. Punkt. Slut.
    Att använda sig utav känsloargument är i regel ett tecken på att man saknar konkret fakta för att backa upp sina påstånden,problemet är dock egentligne när man konstant byter mellan känslo- och faktaargument,då det leder till att ämnet skiftar mellan att debbateras ur ett rstionellt och irrationellt perspektiv.

Had jag velat att narkomaner eliminerades så hade jag förespråkat någon salgs modern inkarnation av einzatsgruppen vars syfte var att med våld terminera samhällsdestruktiva element likt narkomaner,tur som det är så är narkomaner i regel bra på att genom sitt narkotikabruk eliminera sig själva,mitt förslag om lätttillgänglig "smutsig" narkotika skulle bara snabba på processen och förkorta lidandet för alla.

Sedan kan du fråga dig själv vem det egentligen är som "degraderar" männsikoliv -
    Jag genom att skriva kommentarer på ett webforum eller narkomanerna som orsakar lidande och ekonomiska försluster för sig själva,sin omgivning och resten av familjen.

• MacLeeland
    Yellow Cross skrev 2015-08-13 12:45:22 följande:

Empati är inte på något sätt irrationellt.
  • MacLeeland

Jag måste erkänna att jag är klart kluven i denna fråga. Det ska dock bli intressant att se hur det går i de stater i USA där man tillåtit cannabis. Jag misstänker, utan att vara för eller mot, att det kommer bli ett större positivt resultat än negativt och att det kommer leda till ökad avkriminalisering.

Svar på tråden Sveriges vansinniga narkotikapolitik visar sig igen