• Styvmamman12

styvbarn

Jag blir så ledsen att min mans dotter (som jag trodde att jag hade en jätte bra relation med) inte ens vill träffa mig och vägrar att bo hos oss då hennes biomamma lyckas vända henne mot mig. Vi har haft tid för oss själva jag och barnet och barnet och pappan har haft egen tid, vi har även haft tid tillsammans allihop. Jag vet att hennes biomamma mår dåligt psykiskt och även barnet då biomamman är hennes bästa vän vilket gör att hon mår ännu värre. Jag har bett min man att ta tag i någon psykolog så barnet kan få den hjälp hen behöver. Men barnet vägrar, även bion är väldigt flat i det. Nu blir det ju väldigt tydligt då hen tar ut det på mig. Hur ska jag göra?

• Svar på tråden styvbarn
  • Styvmamman12

Tack för tipset. Tro mig jag försöker men biomamma har lyckats förgifta h*n totalt så h*n vägrar träffa mig ens. Jag fattar inte hur det kan ha gått så långt? När hände de? det värsta av allt är att jag faktiskt blir arg och ledsen på barnet på 12år. Sen blir jag arg på mig själv för att jag känner så men jag vet inte hur jag kan ta mig igenom de känslan av att jag känner mig påhoppad och ledsen av barnet!

• Styvmamman12

Ja absolut men hon vägrar träffas.

Biomamman är psykiskt sjuk och jag har pratat med henne. När jag pratade med henne verkade hon med på tåget och förstod för att dagen efter skicka ett långt sms med att hon har ont i magen o mår dåligt över hur vi behandlar henne och hennes barn...

• Styvmamman12

nej, jag hade förstått om de hade varit så att vi behandlat h*n illa...

Men det gör vi ju såklart inte då de är henne vi kämpar för..

Fy farao, ja de känns verkligen inte så kul.. Stackare... Förstår inte hur dem kan få fortsätta göra livet surt för alla runt omkring sig. Hur länge har ni varit ihop och hur länge hade dem varit skilda innan ni träffades?

Min man och biomamman har inte vart ihop sen barnet kom.. Jag har vart ihop med min man i 2år snart... Så de känns inte som att jag kan vara andledningen...

• Styvmamman12

ja det är knöligt det där. Vad säger din karl då? Han måste verkligen visa att han stöttar och står bakom dig. Att det inte är okej att bete sig så här inför barnet och att hon inte får behandla dig på det här viset!

Jag tror att våra män måste skaffa sig bollarna att sätta ner foten mot dessa kvinnor!

• Styvmamman12

Man gör aldrig en sån sak framför barnen! Aldrig du får skrika och bete dig illa mot den andra föräldern (eller bonusföräldern) inför barnen. Skitsnack likaså, de är förbjudet!

Svar på tråden styvbarn