Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Dagis problem, ( orolig mamma)

Men varför dricker han inte? Det är ju inget som behövs tuggas liksom. Min dotter kunde inte heller äta bitar i början. Hon kräktes rakt ut LÄNGE av bitar. Men såklart ungen måste få mat så förskolan mixade hennes mat tills dess hon lärde sig äta bitar sakta men säkert.

• viseversa

Ta med en egen flaska han kan ha där som han kan dricka ur. Om det skulle bli bättre?!

• viseversa
    Sen skrev 2015-08-12 16:14:00 följande:
    när började din äta bitar?

de är ganska dåliga med att ge dem vatten på dagis.
    De får ett halv glas vatten eller mjölk till lunchen och ett halvt glas till mellanmålet, vilket är för sällan tycker jag.

Vet ej varför han ej dricker där heller :(
    Ja det är på tok för sällan och jag jade nog mailat förskolechefen ang det om jag var du. Barnen ska få dricka vatten när dom är törstiga och det över HELA dagen. Hon var väl ca 2 år om inte äldre. Var något med just bitar hon inte klarade av. Hon kväljde och kräktes av bitar så små som risgryn. Nu är hon 8år och har inga problem alls med sånt längre.
  • viseversa
    Sen skrev 2015-08-12 16:30:01 följande:
    ja min är 2 nu och har väldigt svårt för de,

Enligt dem så får dem vatten så fort de ber om det, men min lilla gosse är inte så värst duktig på att tex säg jag är törstig eller jag vill ha vatten.

Nej men dom är ju dumma i huvudet om dom på allvar tror att ca 1,5 dl vätska räcker en hel dag. Slår vad om att dom själva dricker mer ofta. Jag hade som sagt pratat med personalen igen och ev mailat rektorn.
Svar på tråden Dagis problem, ( orolig mamma)