• SarahJ

Aprilbebisar 2016

Jag joina er här!

Jag fick mitt första svaga plus i söndags men har haft svårt att tro det så tog ett till igår morse som å visade. Var till apoteket och köpte ett vanligt cb och ett digitalt. Tog det vanliga igår på em som å var positivt och nu just tog jag det digitala och jag var bombsäker på att det skulle visa inte gravid men tji fick jag! Så jag får väl börja tro på det då! =)

Men så kommer oron... har en dotter som blir två på fredag och före henne fick jag ett ma och ett tidigt mf. Vi började försöka med syskon i juni ifjol och jag hade ett ma i september och nu i april och bägge slutade med att jag blev inlagd. I september fick jag cytotec och i våras blev jag skrapad då de trodde jag hade mola. På efterkontrollen så hittade dom något som såg ut som en polyp så det blev op i början av juni. Det var tydligen rester kvar från moderkakan.

Jag har fått utskrivet Lugesteron som jag började med den tredje äl dagen. Så jag får väl hoppas på att nu stannar klumpen kvar. Men helt ärligt så är inte mina förhoppningar inte stora... får ta en dag i taget bara!

Grattis till era plus!!! =) ?

• SarahJ

Jag fick två ultraljud inbokade idag när jag ringde. Ett den 8/9 och det andra 21/9. Just pga av mina ma:s. Inskrivning blir den 9/9 om allt ser normalt it den åttonde.

Sen.får jag välja kub om jag vill å, men det är ett dygns resa så jag tror inte jag tar det. Har ingen som kan ta dottern. Och ta med en trotsade två åring är inget jag helst skulle vilja. ;)

• SarahJ
    Lea137 skrev 2015-08-19 20:56:34 följande:

någon mer som har molvärk?, känns lite som mensvärk fast annorlunda ändå.

Tänkte så att det inte är ett dåligt tecken :/

Det är helt normalt. Livmodern växer så det är växtvärk. Men det känns lika som mensvärk. =)
Svar på tråden Aprilbebisar 2016