monn skrev 2015-11-06 10:45:35 följande:
Hoppas det tar sig snart för er! Och att ni får behålla det!
Jag och min man är 29år, har försökt i drygt 2 år. I februari i år fick jag plus men fick missfall typ 4 dagar efter det. Sedan dess ingenting. Känns nattsvart, men försöker se det positivt. Min man är väldigt stöttande och hoppfull. Jag har bekräftat PCO, men har sedan några månader ägglossning av mig själv runt cd 14-17, så det känns också mer hoppfullt. Innan jag slutade med p-piller hade jag ätit det i 12 år ungefär, kan väl ta ett tag för kroppen att återhämta sig :)
Hur gamla är ni?
Hur många läkarbesök innebär en insemination förresten? Tänker på hur mycket man behöver gå ifrån jobbet, är relativt nyanställt och har provanställning!
Oj vad långt det blev! :)
Tack detsamma!
Förstår att det känns hopplöst, känner så själv. Försöker tänka positivt att vi kommer få en bebis men det är svårt ibland. Vad bra att du har en stöttande man. Det har jag med men även han känner att det är en jättejobbig situation det här. Jag är 37 och han är 34, så jag känner mig stressad för min ålder. Vi har nyligen gjort fertilitetsutredning och de hittade inget fel på mig eller min man. Jobbigt att det ska vara så svårt.
Vid första inseminationen var vi först på ett besök precis efter mens för att se att allt såg bra ut och då fick jag börja med tabletterna sedan ett vul cykeldag 10 och och en ny tid för insemination två dagar
senare.De första mötet tog ca 10 min och det andra ca 30 min eftersom de skulle visa hur sprutan ska tas. Tredje besöket när inseminationen skulle ske fick mannen komma kl 9 och lämna prov och sedan kom vi tillbaka kl 14.00 för insemination och det mötet tog ca 20 min. Tyvärr har jag långt från jobbet till kliniken så för mig går det åt minst 2,5 timmar flex per gång. Får hoppas det är värt det ;) Du kan nog räkna med 3-4 besök för en insemination. Hoppas att dina värden snart är bra så ni kan starta. Ska göra vul nu på tisdag och hoppas att det finns en stor äggblåsa :) Oj mitt inlägg blev också långt.