• Lilly2013

Vi som börjar Insemination Höst/Vinter

Hej!
    Roligt med likasinnade
    Vi gjorde inseminering i måndags. Känner ingenting ännu fast att jag tar 2 crinone per dag. Brukar ju framkalla lite biverkningar.
    Dom inseminerade mig fast att jag hade 3 ägg att släppa och sambons spermier var av utmärkt kvalitet. Tänker att denna gången måste det ju betyda att man har trippel chans.
    Vilken dag har ni börjat testa.??
    Har varit gravid 4 ggr innan men fått missfall men har inte testat förre bim då.
    Känner mig mer otålig denna gången.

• Lilly2013

Hej!

Har bestämt mig för att inte testa, tänkte invänta mensen men så kom jag på att den kanske inte kommer pga crinonen...??

Fick för mig då stt tjuv testa lite med ägglossningstest. Hade varit på toa 1h innan bara men provade ändå. Glad gubbe, blev förvirrad och tänkte jag tar ett till i samma urin negativt. Nu är jag ännu mer förvirrad. Fan skulle inte testat.

Hade bim igår men vet ju att progesteronet kan försena mensen.

• Lilly2013

Är gravid ????.

Nu är det oro för detta istället. Har haft 4 MA på 2 1/2 år. Inga symtom ännu förutom att lite ömma bröst som kommer o går. Tror det är biverkningen på crinonen. Tar crinone morgon o kväll och Progynon 3 ggr per dag.

Vul koll den 18: de.

• Lilly2013

Tack

Skulle ju naturligtvis inte vara en massa ?efter gravid.

Mola? Uppförde den sig som en graviditet ? Kroppen är konstig. Opererade de bort den eller kom allt ut som ett missfall?

Ja jag har gjort utredning. De hittar inget fel. Antagligen min ålder är 41 men har försökt sen 2013 och både mitt amh o fsh värde är bra för min ålder.

Är i v 5+3 idag så nästa fredag måste det ju bli 6+4.

Har för mig stt jag brukar känna mer i v 6 än vad jag gör nu. Har ju o t i brösten från o till men det verkar alla dom tar crinone få.

Usch jobbigt.

När ska ni försöka igen?? Har du tagit något extra för stt lyckas?

FruA78 skrev 2015-12-10 23:04:12 följande:

Stort grattis äntligen plus här i tråden :)

Förstår att du känner oro, har själv haft 2 MA i rad nu och den sista var en mola (tumör) Hoppas att allt går bra för dig denna gång. Antar att ni har gjort missfallsutredning? Hittade de något fel? Skönt med vul snart, vilken vecka är du i då?

• Lilly2013

Ja kroppen är bra konstig.

Tänk om det bara hade varit så enkelt att ett positivt test var nu kommer det ett barn och ett negativt försök igen.

Måste ha varit jobbigt att få graviditetsflrbud när det är det enda man vill. Plus att jag nog blivit rädd. Men du fick ingen behandling??

Man kan ju tydligen köpa både progesteron och trombyl utan recept så det kan du ju testa.

Denna gången har jag kört massa omega3 o D vitamin plus att vanliga vitaminer oxå. Har tagit det i ett par månader.

Det värsta för mig är att alla mina missfall blir väldigt långdragna. Provat med både skrapningar o tabletter men det är precis dom det o inte vill komma ut. Sista gången fick jag både abort piller och sen en skrapning men det var ändå rester kvar på återbesöket 2 månader senare. Sen tar det ju mån månad innan kroppen är i fas igen.

Hoppas det gick bra på insemineringen.

Håller tummarna för er.

Jag hade 3 ägg denna gången men tror ändå att det är kört. Tänkte att hoppas jag blir gravid på mer än ett så stannar väl nått kvar men tyvärr så försvinner bara symtomen mer o mer. Bara o bita ihop tills på fredag.

• Lilly2013

Hej!

Håller verkligen tummarna för er. Jag önskar att jag kunde känna mig nöjd så jag slapp gå genom detta hela tiden. Har bestämt mig för att så länge jag har en chans försöka o sen prova ÄD som sista utväg om det inte skulle gå.

Vul visade ett hjärta som slog på ordentligt men det var för litet, ca 1 vecka för litet. Med tanke på ovitrellen och att jag inte har fått några symtom så var det ju inte så bra. Nu ny väntan i 10 dagar. Försöker glädjas men vill ju heller inte bli besviken sen.

• Lilly2013

Grattis!!

Hoppas det fortfarande håller i sig. Håller tummarna.

I morgon är det dags för vul. Orolig som fan. Finns nästan inte möjlighet att det är ok. Känns fel liksom. Känner mig alldeles för normal, brukar känna mig väldigt väldigt onormal när jag är gravid, som om jag lever i min egna lilla bubbla men inte denna gången.

Har inte tagit fler test sen vi var där sist. Kan ju inte göra mer åt det ändå, bara hoppas hoppas o hoppas.

Men har redan börjat förbereda mig fördom jag ska ta piller eller skrapas och vilken dag som passar.

• Lilly2013

Usch va tråkigt för er. Men du hade väl fått positivt på gravrester??

Tyvärr fanns där inga hjärtslag idag. Blir skrapning inom en vecka.

Vi har ju provat 1 gång ned ivf oxå och då blev det inga bra ägg. Ska nog köra det igen nu så fort detta är över. Men känns ju lite som bortkastade pengar då det egentligen inte är att bli gravid som är mitt problem. Men dom tycker ändå att får man fram bra embryos som delar sig perfekt så är det större chans eftersom tiden försvinner för oss.

Nu får man försöka fira nyår istället.

Svar på tråden Vi som börjar Insemination Höst/Vinter