rebeqqa skrev 2015-12-08 20:07:21 följande:
Tack för svar. Jag har inte haft mens på 7 månader. Vi har ju försökt - men utan varken mens eller ägglossning har vi ju inte kunnat göra några riktiga försök. Läkaren skulle ta lite prover och jag har fått en dubbel-kur av provera som jag förstod skulle ge mig en blödning - innebär det också att jag kommer ja ägglossning -och chans till graviditet?
Okej, då har ni påbörjat det hela med andra ord. Har din partner lämnat spermarprov? Där jag går var min sambo tvungen att göra det innan jag fick börja med pergotime eftersom det vore väldigt onödigt att hormonbehandla kvinnan om mannens spermier är odugliga eller på annat sätt försvårar en graviditet..
Jag fick också provera som skulle göra att jag fick en blödning - vilket jag fick och sedan började jag med pergotime på mensens 5e dag. Provera i sig ger ingen ÄL, utan enbart en blödning för att man vill "tömma ut" det som ev finns uppbyggt i livmoden. Har du inte fått pergotime eller liknande att ta när blödningen kommit igång? Eller vill de prova och se om din kropp "startar upp" själv genom att framkalla blödning?