Inlägg från: glutten |Visa alla inlägg
  • glutten

Onanerar era barn?

Det är normalt. Hon gör det ju i avskildhet, eller hur?

• glutten
    AnnA07 skrev 2015-08-10 21:46:25 följande:

Ja jo visst gör hon det men ska man prata med henne om det eller hur ska man göra? Känns som om jag är helt nybörjare på detta

Spontant tycker jag: Nej, så länge barnet inte är gränslöst på så sätt att det onanerar när som helst var som helst - utan gör det just när det är ensamt, och avbryter sig om någon kommer in - så finns det inget att prata om. Många barn börjar onanera tidigt. Det är ingen fara, snarare bra vad avser kroppskännedom osv inför ett framtida (eventuellt) sexliv tillsammans med partner/s.
  • glutten
    AnnA07 skrev 2015-08-10 22:25:13 följande:

Ok ser det inte direkt som ett problem eftersom jag vetat väldigt länge att hon va känslig där nästan redan som nyfödd jag undrar väl mest hur jag ska agera å göra hon får hålla på så mycket hon vill på toa eller i hennes säng. Bara det att när hon använder duschen e jag rädd att hon får in vatten på fel ställe å går in i urinrör å livmoder å alla sånt

Det är nog ingen fara. Hon använder duschen på klitoris, inte inuti. Dvs blir inte mer blöt på insidan/i urinrör än vid ett bad.
Svar på tråden Onanerar era barn?