• Fjäril kär

Hur besviken kan man bli på en 18-åring?

låter som min bonusdotter när hon var 18 (nu är hon 20)   hon tillbringade två veckor i Thailand sittandes 97% av tiden i hotellets matsal med näsan i datorn och facebook och grupper med hennes intresse (cosplay) 

badade pliktskyldigt två dagar och följde med på utflykt.    Hon skyllde på att det var för soligt och maten var för dålig och hon blev förkyld av ac:n på rummet och dessutom hade hon mens... så hon isolerade sig i restaurangen från efter frukost fram till middagen. 

behöver knappast säga att hennes mamma och styvpappa var måttligt roade av hennes oengagemang. 

• Fjäril kär

Hur är hon i övrigt?  Tackar hon för presenter och visar tacksamhet för det hon får och uppskattar det folk hittar på åt henne i form av utflykter och så? 

är det ett drag hos henne att bete sig lite nochalant överhuvud taget så kan jag lite förstå hennes reaktion, då hade du kunnat ta ner månen och bara fått ett "jaså" som reaktion... 

om hon annars är artig och glad för presenter och påhitt så vet jag inte rikitgt vad som tog åt henne. Det kanske bara blev för mycket för henne att hantera och sortera? 

Svar på tråden Hur besviken kan man bli på en 18-åring?