Anonym (piggelin) skrev 2015-08-09 23:58:10 följande:
hahahahahahahahahahahaha, åh, vad jag skrattar
Jag röstar på SD och anser mig inte vara rasist. Inte idiot heller. Det enda jag upplever är att ni som inte röstar på SD inte går att diskutera med pga era förutfattade meningar och ilska. Jag skulle jättegärna vilja att ni övertygar mig att SD inte är rätt väg. Men jag lyssnar inte på folk som kallar mig för rasist och idiot.
SD ser sug som helhetslösningen för Sverige och tänker sig som ensamma i regering i framtiden, alltså har de intresse av att styra allt, alla frågor. (till skillnad från många andra partier med en huvudfråga).
Men vad vill SD gör med skolan? Ska det anställas fler speciallärare,? Ska klasserna bli indelade i mindre grupper? Ska yrkesprogram ge behörighet? Ska alla skolor vara tvingade att ha ett bibliotek? Ska musik prioriteras som ämne? Ska friskolor få ha obehöriga lärare? Hur ska SD driva skolan?
Vad vill SD göra långsiktigt och kortsiktigt med ekonomin? Beror arbetslöshet på frivillig arbetslöshet (för höga löner etc), brist på efterfrågan eller matchningsgap på arbetsmarknaden? Hur ska inflationen stimuleras? Hur ska Sverige agera och hantera statsskulden? Hur ska affärsrelationer med resten av världen fortgå? Hur vill man att Sverige ska hantera och kunna stå sig på den globala marknaden?
Några av de viktigaste frågorna när man ska styra ett land och ja, även om vissa frågor har besvarats en gång av någon politiker. Var finns planen? Hur ska man styra landet, som som intentionen är? Vill man styra ett land utan planen att vara i allians med andra som man delar frågorna med (vilket kan förklara varför partier så som c, mp osv inte heller har supergenomtänkt politik på alla plan) så är dessa frågor mycket viktigare än om befolkningen ska se eu-migranter utanför Ica eller om hallalkött som följer svenska regler ska förbjudas.