Inlägg från: LängtanEfterBarn |Visa alla inlägg
  • LängtanEfterBarn

Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?

Slänger in en kommentar här också ??
    Fick missfall för 2 veckor sen. Måndags förra veckan fick jag ägglossning och ägget släppte någon gång under måndags kväll till tisdag. Var på efterkontroll vul i tisdags och fick bekräftat att ägget lossnat.
    Vill så gärna att det ska bli en ny graviditet.

• LängtanEfterBarn
    Emelie0408 skrev 2015-09-29 22:57:32 följande:
    Oj vad fort det gick för dig. Blir nog bebis snart ska du se :)
    Jag hoppas verkligen det :)
    Hur har det gått för dig?:)
  • LängtanEfterBarn
    Anonym (längtan) skrev 2015-09-29 23:12:43 följande:

Hur lång tid efter att ni slutat blöda fick ni ÄL?
    Slutade blöda helt för två veckor sedan snart och inte tillstymmelse till ÄL (provar med stickor). Börjar tro att jag hade ÄL medan jag blödde, är det möjligt?

Två veckor efter jag sluta blöda, fick jag ägglossning. Går nu och väntar på att antingen få min första mens efter missfallet eller ett plus på stickan :)

Hur långt gången var du?
    Jag tror nog inte du haft ägglossning under tiden du blödde. Eftersom du då troligtvis fortfarande hade graviditets hormoner i kroppen. Har du gjort negativt på ett grav test missfallet?
    Vad använder du för ägglossningstester? :)
  • LängtanEfterBarn
    Anonym (längtan) skrev 2015-09-29 23:37:24 följande:
    Hade ofostrig graviditet, trodde jag var i v.11+1 men fostret hade tillbakabildats tidigt så det fanns bara en tom fostersäck.
    Har inte testat med graviditetstest på en vecka (dock minskade styrkan när jag kollade med några dagars mellanrum förra veckan), men nu är ÄL-testarna helt negativa så då lär det inte finnas hcg kvar i kroppen tänker jag.

Använder tester från graviditetskollen. De fungerade bra i våras.
    Okej, men kroppen kan tydligen va lite ur balans efter ett missfall. Och det kan dröja flera veckor tills du får både ägglossning och mens. Ibland spelar åldern också en roll, hur snabbt kroppen hämtar sig.

Jag använde graviditetskollens stickor tidigare, men tycker dom är svåra att läsa av. Så använder Cb digital istället. Det rekommenderar jag.
  • LängtanEfterBarn
    Anonym (längtan) skrev 2015-09-30 11:56:56 följande:
    Provade cb digitala, fick aldrig utslag på dom.
    Idag kom dock mensen, nån form av den i alla fall. Så fick upp hoppet om att ÄL kommer komma inom en snar framtid.
    Håller tummarna för dig inför nästa ägglossning.
    Konstigt att du inte får utslag på Cb digital. Jag köper ett sånt test på graviditetskollen för 249kr med ett test men 10 stickor. Ovh börjar använda dom i tid. Funkar utmärkt :)
  • LängtanEfterBarn
    paron skrev 2015-10-01 09:51:59 följande:

Fick missfall i augusti och försöker på nytt igen.

Känner mig gravid, men kan lika gärna vara önsketänkande. Har beräknad mens imorgon. Så får se vad som händer.

Oron för missfall igen kommer att vara stark nästa graviditet :( Urk!

Tror man oroar sig mer för missfall när man gått igenom det tidigare. :(

Vi försöker också på nytt, och vill så gärna att det ska bli ett plus :)
  • LängtanEfterBarn
    Emelie0408 skrev 2015-11-05 01:19:31 följande:

Längesen någon skrev nu. Hur går det?

Jag har bim på lördag.
    Känner mig jätte konstig i kroppen, brösten är större än någonsin. Och lite molande värk i magen.
    Och idag kan jag inte ens försöka hålla inne magen, för den är så svullen :/
    Hur går det själv? :)
  • LängtanEfterBarn
    Emelie0408 skrev 2015-11-05 11:25:04 följande:
    Det låter ju lovande! Hoppas :)

Hade äl i helgen som var så bim om typ 10 dagar... Vi får väl se men hoppas ju såklart... :)
    Hoppas de går för dig.
    Jag är så otålig nu,vill bara veta :)
  • LängtanEfterBarn
    Emelie0408 skrev 2015-11-17 12:29:48 följande:
    Grattis! Vad har du för symptom?
    Illamående och kräkningar. Lite yrsel. Och tröttheten börjar smyga sig lite smått nu.
  • LängtanEfterBarn
    Emelie0408 skrev 2015-11-17 22:09:46 följande:
    Grattis! När kom illamåendet? Undrar bara för att mitt ej kommit än, är i vecka 5.
    Mitt kom förra veckan. Då jag va i V6.
    Är detta ditt första?
Svar på tråden Följas åt efter MF/MA i juli/augusti?