Inlägg från: Litet My |Visa alla inlägg
  • Litet My

skaffa egen häst

Inte om du själv ska ha ensamt ansvar för hästen. Men om du har kunniga att fråga i stallet och regelbundet rider för tränare så kanske.

• Litet My
    Majsan70 skrev 2015-08-09 15:00:07 följande:

Min dotter är 12 år och har två egna hästar. VI som föräldrar är de som får det att gå runt och jag hade ALDRIG lämnat ansvaret till ett barn. Har du minst en förälder som är beredd att vara där varje dag, att stötta i vått och torrt, och betala träningar, veterinärer, hovslagare osv osv, ja då är du lyckligt lottad att kanske uppfylla din dröm, men har du inte det kanske det är bättre att vara medryttare tills du är gammal nog att ro allt det här i land. 
    Det är så oerhört mycket mer arbete med hästägande än vad man kan tro.
    Min stora dotters häst skadade ögat tidigare i somras och det medförde att vi under två veckors tid fick droppa hans öga varannan timma dygnet runt. Det hade hon aldrig klarat själv trots att hon är vuxen. 

Instämmer, var 13 och fick egen häst och eget ansvar. Det hade kunnat fungerat mycket bättre än det gjorde, speciellt när hästen testade mig/började stegra,när den var sjuk, beräkna korrekt foderstat och framför allt utvecklas själv i ridningen. Samt att det blev väldigt ensamt. (Fick dock bra hjälp efter några år).
Svar på tråden skaffa egen häst