• Moneal

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Espresso skrev 2015-09-06 08:35:28 följande:

Jag ska ha äl någon någon gång nu mellan 7-14, men det enda jag märker det på är flytningarna och ibland lite magont. Dock vet jag väldigt tydligt när det är dags, så då tar jag ett test och än så länge har de varit positiva när jag tycker de ska vara det ;)

vad skönt att du känner det så tydligt! hade som du innan oxå, men nu när vi vill ha barn nr:4 har det blivit värre.

är som att allt blir mer och mer ju fler barn man får :)
  • Moneal

Har såna ilningar och molande I ländryggen, fram i ljumskarna och ner i låren och så molar det massor i tjejmagen, obehagligt.

Någon mer som känner av det?

• Moneal
    myownworstenemy skrev 2015-09-15 07:36:12 följande:

Plussade på BIM idag. :)

Åh men gud så underbart!!

Stort stort grattis!!! :) :)
  • Moneal
    Vogue skrev 2015-09-16 07:48:43 följande:

Plussade idag <3

men jätte Grattis! åh så roligt :) :)
  • Moneal

I verkligheten är det rosa/lila och helt klart positivt, men nu på morgonen på testet jag tog, nästan helt obefintligt så jag vet inte....

• Moneal
    Espresso skrev 2015-09-19 08:54:38 följande:

Men om det första var positivt så borde väl inte det det andra spela någon roll?

Superdupergrattis!!

kan vara ett tidigt missfall i så fall då inte hcg ska sjunka, men får vänta några dagar och se vad som händer

Tack I alla fall :)
  • Moneal
    mariatheresia skrev 2015-09-22 19:38:42 följande:

Alltså jag vet inte vad jag ska tro, lite rosa på pappret vid toa besök under dagen inget annat. Vad tror ni?

när hade du äl?

Kan vara mens men att den är lite segstartad, men behöver ju inte vara det :)
  • Moneal
    mariatheresia skrev 2015-09-22 20:46:08 följande:

Hade den 9-10 och brukar har 28 dagars cykel så beräknad mens är på tors den 23 men detta började igår. Har kroppen börjat bråka med mig nu bara för att vi startat bebisverkstad

har du slutat med. ågot preventivmedel så kan ju det påverka och den tidigare balansen kan rubbas ett tag, men betyder inte att det måste vara så :) kanske ett tecken på graviditet :)
  • Moneal
    mariatheresia skrev 2015-09-22 21:28:08 följande:

Tog ut hormonspiral i somras men enligt bm skulle allt vara som vanligt någon dag senare eftersom den innehåller så lite hormoner, ramlade rakt in i ägglossning de lux och fick tillbaka min gamla mens som om inget hade hänt. Hade hs pga rikliga blödningar och kan inte påstå att jag tycker det är så kul nu när man får mensen

Usch vad jobbigt!!

har alltid haft för mig att alla typer av hormoner kan påverka cykeln, även en kopparspiral påverkar som inte innehåller några hormoner alls.

knasigt det där!

förstår att blödningarna måste vara väldigt jobbiga!!

Hoppas du blir gravid snart så du slipper dem :)
  • Moneal
    misslina skrev 2015-09-23 05:35:00 följande:

Nu droppade temperaturen som en sten....36.4, så nu inväntar jag mensen.

Är så jäkla ledsen och besviken just nu. Och arg! Varför ska brösten ömma och svälla en och en halv vecka innan mens. Varför ska man ha molvärk en och en halv vecka innan mens och lura en på det här sättet! Varför ska man känna sig annorlunda som jag inte känt under de andra månaderna vi försökt. Blir så jäkla arg!!! Vad är det för fel?? Varför går det inte? Vi prickar in äl jättebra! Med våra andra två barn har det gått på första försöket! Och nu vill det sig inte? Och jag är så

Otroligt tacksam över dom två underbara barn vi redan har. Men är så sjukt besviken just nu att det inte vill bli en tredje! Förlåt för detta negativa meddelandet just nu men just nu vill jag bara ge upp! Kommer lämna fl ett tag... Vi ses kanske om några veckor'

Lycka till alla! Kram

mariatheresia skrev 2015-09-23 06:06:54 följande:

Tänker precis så, här var det mörkrött i pappret så det är kört denna gång med. Ger dock inte upp utan kör på några omgångar till innan jag deppar ner. Är också nöjd med de 2 men man blir ju frustrerad när man lyckats få till det klockrent och sen kör de förbi bara. Vi kör på en Juli bebis båda mina har det taget ca 6 månader att bli gravid så jag har 3 försök kvar

vad tråkigt för er!

Jag hoppas det tar sig för er nästa månad :)

Det är inte många som har turen att det tar sig på försök nr 1 <3
  • Moneal
    Espresso skrev 2015-09-23 17:26:25 följande:

Jag ska testa på söndag, så fyra långa dagar kvar. Det känns annorlunda den här gången dock, en molvärk som kommer och går. Jag hoppas så att det inte bara är önsketänkande utan att det faktiskt tog sig den här gången. 

Ni som har barn och ni som plussat, har ni tidigt känt av tecken innan positivt test?

molvärk, ömma bröst med stora mörka vårtor, trötthet och metallsmak i munnen var mina första denna gången :)

Men mitt säkraste har alltid varit brösten :)
Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16