• jonken

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej jag hoppar oxå in. :) jag är 28 och sambon 29, vi har pratat om att skaffa barn "på riktigt" i runt ett halvår nu, men bestämde att vänta till efter sommaren. Äl nästa helg blir vårt första försök. Vi har inga barn sedan tidigare.

• jonken
    misslina skrev 2015-08-09 20:00:03 följande:

Hej på er!

Jag följer gärna med här!

Vi har precis avklarat vårt andra försök för vårt tredje barn. Äl hade jag i helgen så nu är det den låååånga väntan på bim som nalkas.

Hej! Gick det fort men första barnet? Vi ska precis börja försöka, så än sålänge kan jag bara föreställa mig hur lång den väntan är.. Känns som man kommer se minsta lilla nageltrång som tecken ;)
  • jonken
    kaktusen skrev 2015-08-09 19:40:55 följande:
    Kul att du vill följas! Ligg på ;)
    Haha ja den här delen av barnskapandet är ju rätt trevligt ;) hade tyvärr dålig koll på vilken helg vi är på nu, är ju två veckor kvar till äl :/ lite otålig ;)

Är det någon mer med äl runt 22a?
  • jonken
    Vogue skrev 2015-08-10 09:19:57 följande:
    Jag hoppas på att jobb och barn ska ta all min uppmärksamhet. Absolut inte den bästa planen men helt tomt på förslag annars :p Resa bort fungerar nog definitivt :)
    Elyssa81 skrev 2015-08-10 08:22:24 följande:

Tack för alla grattis! Det känns overkligt! Vågar inte tro på det!

Missade att du plussat, grattis! :)
    Jag är oxå fruktansvärt otålig, nu när vi bestämt oss vill jag bara få försöka och få veta på en gång! Har nog aldrig haft så seg mens som nu (inne på dag tre, brukar alltid vara fyra..) ;) två veckor till äl, och sen ytterligare två veckor till bim....en evighet ju! Eller två..

Jag försöker oxå fokusera mkt på jobbet så dagarna ska gå fortare, och se till att ha något roligt som händer på helgen som man kan se fram emot för att distrahera lite ;)
  • jonken
    Jessica4 skrev 2015-08-14 13:45:12 följande:

Hej hej! Hur går det för alla?
    Här är äl om tre dagar enligt beräkningar men har redan haft lite känningar och jag vågar inte chansa. Gör ju inget om man har lite kul några extra dagar. Hellre det än att missa tillfället om det nu är så att äl kommer tidigare än väntat. Glad

Vi hade första ligget utan kondom igår! Tänker likadant, finns liksom ingen anledning att hålla på sig nu. Lite kul när sambon direkt efteråt frågade "är du gravid nu"? När äl inte är förrän nästa lördag.. :P Lite med glimten i ögat, men det var ändå så gulligt :) särskilt som jag har fått förklara tidigare hur det här med äl kommer in i berättelsen om blommor och bin, och han förra helgen kom hem och utbrast "visste du att det finns äl-stickor?!"
  • jonken
    Espresso skrev 2015-08-14 14:22:50 följande:

Hej!

Jag hoppar också in i tråden. Hoppas på en vårbebis, första barnet. Jag och min man försökte under oktober-mars utan resultat och gjorde sedan lite uppehåll. Nu hade jag positivt äl-test den 7 augusti och då låg vi på som bara den :) Hoppas verkligen att det har tagit sig, men det är en lååång vecka kvar innan det går att testa sig.

Välkommen! Då håller vi tummarna för att det går bättre nu! :D
  • jonken
    kaktusen skrev 2015-08-16 18:50:15 följande:

Kunde inte hålla mig!
    Det måste väl vara ett solklart plus?! SkrattandeHjärta

Men vad roligt, grattis!! Hoppas det går lika snabbt här med :D
  • jonken
    Bustrollen skrev 2015-08-16 21:06:43 följande:
    Jag har mått illa en vecka nu, kroppen känns som om den skriker gravid men testet visade negativt :( kunde inte ens dricka kaffe på morgonen idag.

Ingen mens ännu och magen värker :/
    Verkar ju lovande på kroppen iaf! När är/var bim?

Själv går jag in imorgon i "fertila perioden" som det så vackert kallas i appen jag använder. Dvs fem dagar kvar till äl. Sen den långa väntan till bim.. Jag hoppas så otroligt mycket, men vågar knappt ens tänka på det.
  • jonken
    Jessica4 skrev 2015-08-29 08:20:32 följande:

Den här veckan har gått så segt! Trodde dagarna fram till äl va sega men dagarna till bim är ju ännu värre!! Det hjälper inte att sonen är hemma och är sjuk. Det enda vi gör är att titta på Nalle Puh hela dagarna.. Jag kan filmen utantill och jag märker hur jag går runt och nynnar på låtarna från filmen haha Glad
    Bara 4 dagar kvar till bim! Hoppas att dagarna går lite snabbare nu under helgen!

En vecka till bim här (första försöket). Ja man kan bli galen av väntan även utan nalle puh ;) jag hoppas jag är lite extra otålig för att det är första försöket, så det inte kommer vara såhär varje månad..
  • jonken
    Bustrollen skrev 2015-09-02 14:24:47 följande:

Idag gör magen riktigt ont. Vaknade svullen och magen känns så öm. Gör ont bara att sitta :(

Tror att min äl var runt 28 augusti så för tidigt att testa och ingen mens eller färgade flytningar ännu. Jag blir inte klok på min kropp, helt Kaiko efter åren på piller :/

Jag hade äl 23e, har haft ganska stark "mensvärk" i ryggen sedan i lördags kväll.. Det känns som att det har hänt något med kroppen, men är rädd att jag ska bli besviken så jag vågar inte hoppas än. Tänkte testa imorgon ;)
    Men det jag ville komma fram till, samma som dig.. Om det inte är plus imorgon blir jag lite galen på kroppen som gör så här! För isf känns det ju lite onödigt att jag går och har ont en hel vecka extra!
  • jonken

Någon som vet om cb tester blir gamla? Jag har ett som är kanske tre år gammalt, är det fortf pålitligt?

• jonken

Ah bäst före var visst för ett år sedan :P testade ändå, och det kom kontrollstreck iaf, så då tänker jag att det borde funkat? Tyvärr inget plus :/

• jonken

Så nu inväntar vi mensen och satsar på plus i början av oktober istället!

• jonken

Tack för er pepp :) ja det kanske inte är helt kört ändå ;) men tror ändå jag inväntar bim innan jag testar igen. Är rätt inställd på nytt försök nästa månad nu, så nu vill jag bara att mensen ska komma så vi får det avklarat :P

• jonken
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-03 12:31:40 följande:
    Aa precis. Just därför jag vill börja greja lite med småsaker redan nu! Sambon tycker jag är knasig men de är mitt sätt att låta bli o tänka negativt :)
    Haha då är vi nog lite lika! Redan i våras när vi bestämde oss för att till hösten kör vi så började jag sy och sticka lite barnkläder. Det mesta ger jag bort, men en del som jag blir extra nöjd med lägger jag undan ;) Sambon bara skrattar åt mig och undrar om jag inte bara längtar ännu mer då, men på nåt vis är det mitt sätt att hantera längtan. Att planera och börja fundera över vad barnet behöver när det väl kommer.
  • jonken
    Cadencee skrev 2015-09-08 17:48:19 följande:
    Välkommen!

Då ligger vi nära, äl 19/9 och bim 3/10 :)
    Välkommen vipla88 :)

Jag ligger oxå nära, äl 17/9 och bim 1/10. Andra försöket...
  • jonken
    ViPla88 skrev 2015-09-12 14:54:39 följande:
    Inte så länge kvar till äl nu!

Att vänta är ju inte min starkaste sida, undrat hur många test jag kommer blåsa av denna gången :P
    Nä nu börjar det närma sig! Får försöka få till mycket mys till veckan :)

Haha ja, dagarna mellan äl och bim kan ha varit de segaste jag varit med om (första försöker förra månaden) :P jag har försökt ha en ganska avslappnad inställning till det hela, men vet inte vem jag försöker lura då.. Är ju så sjukt spänd och förväntansfull :)
Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16