Inget barn på Fritids under Juli eller nu?
Stackars barn som går på fritids med 3 till 9 barn!
Stackars barn som går på fritids med 3 till 9 barn!
Jag tror säkert att de gör bra aktiviteter osv så fritids i sig gör säkert sitt bästa. Men när alla kompisar har gått på ledighet så blir det ju väldigt utmärkande för de som är kvar att de är väldigt udda och inte får göra det alla andra gör. Min dotter gick sista veckan v 27 och redan då tyckte jag att det började bli lite barn, det var också väldigt varmt den veckan och då är inte skolgårdar eller ens gå till skogen särskilt kul. Bada kan de ju inte göra, bara en iskall vattenspridare.
Jag vill inte att fritids går och badar med icke simkunniga barn, det tror jag inte att de har personal nog för!
Och det är ju inget komstigt att gå på fritids några veckor av juli och augusti men att gå typ alla eller framför allt när det är som mest ledigheter, mitten/slutet på juli är nog inte kul.
Ja men jag säger inte att föräldrarna i fråga hade kunnat göra annorlunda. Men jag tror ändå det är jobbigt för varnen. Inte att de räknar hur många veckor osv men de märker ju när alla andra kompisar går på ledighet. Det gjorde min sexåring i alla fall och klagade att hon också ville ha sommarlov. Och då började vi ändå semestern 3 juli...
Jag tror inte de flesta barn i fklass kan simma...
Och på vårt fritids är det definitivt inga fem personal på fem barn...