• Maria

Är det värt att prova hinnsvepning?

Jag tyckte det var obehagligt men inte nåt särskilt hemskt. Funkade dock inte alls, haha. Men prova, det var absolut inget jag ångrar, funkar det är det ju jättebra!

• Maria

Jag hade en lätt graviditet men känner igen att allt är tungt och besvärligt till sist. Sov som en kratta och orkade ingenting. Jag gick över så länge som man fick, blev igångsatt och det var med hugg och slag ungen kom ut (läs: med dropp och epidural). Jag var taggad omkring bf, sen blev jag rätt modfälld. Det kändes som att vänta på julafton och bli lurad på presenten. Till slut ville jag nästan inte ha barnet, för ingenting var roligt längre. Eller det ville jag men det var bara jobbigt och längtan gick över i misstro.

Nu sitter jag med min bebis och så klart var det värt det. Ni får snart era bebisar, jag lovar!! De stannar inte där inne för evigt. Håll ut och vila så mycket som möjligt, försök göra nåt trevligt varje dag och då menar jag typ se en film som man faktiskt valt själv och vill se, poppa popcorn och låtsas ni är på bio, åk och bada om ni kan, ät favoritmaten eller nåt annat.

Svar på tråden Är det värt att prova hinnsvepning?