Hur gammal för att bada utan vuxen?
Det handlar inte om ålder. Inte ett dugg. Hur simkunniga är dom? Hur ansvarsfulla är dom? Hur mogna är dom? Det är såna parametrar det handlar om. Och kan de ta ansvar för varandra och hålla ögonen öppna?
Det handlar inte om ålder. Inte ett dugg. Hur simkunniga är dom? Hur ansvarsfulla är dom? Hur mogna är dom? Det är såna parametrar det handlar om. Och kan de ta ansvar för varandra och hålla ögonen öppna?
Nja, de simmar bra sedan flera år och är ansvarstagande på alla sätt man kan önska. Jag har dock inte hittills låtit dem bada i sjön ensamma och det känns som ett 'stort steg", kanske överdriver min oro över att något ska hända. ... men det var ju intressant att ni inte 'principiellt' tycker att åldrarna 9-10 år är för tidigt. Jag kanske måste fundera ett varv till över detta då.
Jag har läst upp era svar för barnen och de är väldigt nöjda över svaren hittills. :)
Beror på ungarna såklart. Och på sällskapet. Hade min unge varit som mig i den åldern hade jag varit helt lugn med att låta henne åka med annan vettig kompis.