Inlägg från: Anonym (fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fundersam)

Min man söker på främmande tjejer på facebook

Har ni några tankar om detta. Jag kollade historiken på vår dator och såg att min man varit inne på några främmande tjejers sidor på Facebook och bläddrat på deras profilbilder. Blev fundersam så till slut kunde jag inte stoppa mig från att kika på hans telefon. Det visar sig att han lite titt som tätt söker på tjejer på Facebook, unga snygga tjejer som jag inte tror att han känner (tror inte det är t.ex. ex han kikar in på).

Själv söker jag på vänner, sidor eller bekanta när jag letar efter något tidigare inlägg, information eller om jag undrar vad de har för sig nuförtiden. 

Vilka är brudarna, var har han fått namnen ifrån.. varför söker han på dem...?? Det kan ni väl inte svara på, men har ni liknande erfarenhet eller tankar om detta?

Som extra kuriosa kan tilläggas att vi tidigare haft gräl om att han fortsatte messa med gamla sexkontakter efter att vi blev ihop, och undvek att berätta om mig/oss (nu varit tillsammans i 2 år) vilket gör att jag tror han har behov av bekräftelse och därför nu blir orolig att han söker något... 

Jag vill inte konfrontera honom innan jag funderat igenom vad min respons blir på alternativa svar (på vad han kan tänkas säga). Kanske bäst att avvakta. Men samtidigt känner jag att detta påfrestar relationen och  påverkar mina känslor.

Hur tänker du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 20:54
    "Titt som tätt" = någon gång i veckan.

• Svar på tråden Min man söker på främmande tjejer på facebook
  • Anonym (fundersam)

Hej, det var inte bara FB som var problem, det var även hur han kollade på Instagram. Jag kom på, först av en slump, att han satt och kollade porr/nakenbilder på Insta, först tyckte jag det var harmlöst (trodde det var nyhetens behag) men gjorde sedan stickkoller på vad för appar han hade öppna och varje gång hade han Insta/tjejbilder uppe som en av det sista han varit inne på, alltså sporadiskt under dagen. Det stämde inte överens med saker han sagt/vad han visar för sidor av sig själv för mig och jag fick en växande magkänsla om att något inte var ok (kändes dels banalt, omoget, objektifierande... osv, men främst för att det var något han dolde, har inte problem med porrfilm så länge man är öppen med det men detta kändes som något annat eftersom jag inte fick ihop helhetsbilden). Det tog lång tid innan jag sa något, men till slut exploderade allt till ett helvete och det kom fram att han hade ett sex/porr-beroende som han inte kunde kontrollera. Brudarna på Fejan var sådana han sett på insta och sökt på för att kolla flera bilder. Nu går han i terapi och gruppsamtal och vi jobbar med öppenhet/prata sex etc. Får se var det slutar. Men summa summarum - har man en magkänsla om att något är fel - så är det nog oftast det!

Svar på tråden Min man söker på främmande tjejer på facebook