Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

2000 asylsökare i veckan i Sverige

KillBill skrev 2015-09-11 21:33:49 följande:
    Tidigare har du pratat om antal asylsökande, nu plötsligt byter du fokus och länkar till statistik över antal beviljade uppehållstillstånd. Vad är det som du vill diskutera egentligen?

Enligt den här statistiken har antal asylansökningar hitintills i år varit lägre än 2014:

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html
    Båda är väl lika intressanta, tycker du inte? 

I inlägg #74 svarade du på just den frågan. När du nu fick statistik som visar att invandringen ligger högre i år än 2014 så ifrågasätter du i stället vad jag vill diskutera. 

Nu blev du visst påkommen. Skrattande
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-12 10:52:06 följande:

För att ge ett färskt svar på om jag tror att invandringen i år blir högre än i fjol så är mitt svar följande:

Jag hoppas att Sverige ska behöva ta emot färre flyktingar än i fjol men är rädd för att det kanske inte blir så. Flyktingkatastrofen har intensifierats och om Sveriges invandring i år ska bli lägre än förra året så krävs det att Europas länder solidariskt hjälps åt att hantera den pågående flyktingkatastrofen (en utveckling som SD är emot).

Så du skyller andra länders ovilja att ta emot flyktingar på SD? Jag tror att du har för höga förhoppningar om SDs makt i både Sverige och i Europa.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-12 11:26:19 följande:
    Jag skyller det inte på SD. Jag noterar bara att SD driver en linje som riskerar att öka Sveriges invandring.

Vad är din kommentar till statistiken avseende asylansökningar och statistiken avseende beviljade uppehållstillstånd?
    Jo, du skyller det på SD fast du skriver inte det rakt ut.

Min kommentar är att Sverige kommer ha högre invandring i alla aspekter i år än i fjol.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    ölburk2 skrev 2015-09-12 11:24:53 följande:
    Jag tycker faktiskt han har helt rätt, SD:s samarbetspartier/samarbetspartners ute i Europa är av samma uppfattning, så visst kan man säga att SD har del i motviljan i vissa andra länder.

Vad som är riktigt illa, är att SD samarbetar med öppet nazistika partier i Europa, långt mer extrema än SD, eller rättare sagt, dessa partier vågar visa sitt rätta jag, till skillnad mot SD:s politiker, som bara gör det anonymt på Nätet.
    Är det även SDs fel att inte alla svenska kommuner tar emot flyktingar?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-12 11:37:10 följande:
    Svarar trots att frågan inte är ställd till mig.

Det är inte SDs fel att vissa kommuner inte tar sitt ansvar när det gäller flyktingmottagandet men SD står upp för en politik som gör det möjligt för enskilda kommuner att kunna smita undan sitt ansvar att ta emot flyktingar.
    SD står även upp för en politik som begränsar invandringen så pass mycket att tvingande mottagande inte skulle behövas. 
    Give ´em Hell!
  • Gert

Den som gjorde den bilden har missuppfattat hela debatten. Det stora problemet är att invandrare inte får jobb eftersom det inte finns tillräckligt med okvalificerade jobb åt alla invandrare. Att det inte finns bostäder åt alla gör inte saken bättre.

Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-12 11:55:22 följande:
    Eftersom Dublinförordningen är satt ur spel så skulle SD (om de satt vid makten) INTE kunna neka flyktingar som söker asyl i Sverige utan att bryta mot FN flyktingkonvention och bindande avtal med EU.

SD borde därför ställa sig bakom Sveriges och Tysklands linje om att EUs medlemsländer solidariskt bör hantera flyktingkatastrofen. 

Samma avtal som nästan alla andra länder utom Sverige och Tyskland bryter mot menar du?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-12 11:56:52 följande:
    Tack och lov finns det gott om kvalificerade taxijobb till alla invandrare!
    Nej, det finns det inte alls. Så lite vet du om taxibranschen.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-09-12 12:23:48 följande:
    Nu ändrade du dig, förut skrev du taxichaffisar. Det är bara en, taxichaffis jag har något emot. Inte jobbet som sådant.
    Om du tror att jag är den enda taxiföraren som är SD-sympatisör tror du fel. Väldigt många invandrare som kör taxi är också SD-sympatisörer.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-12 12:33:26 följande:
    Jag jobbar i ett börsnoterat företag.I vilken typ av företag jobbar du?
    Vilken börs?
    Give ´em Hell!
Svar på tråden 2000 asylsökare i veckan i Sverige