Rasist! Eller... ? Om raser och annat smått och gott.
Varför måste ni skriva om detta då? Rätt infekterat ämne...
Varför måste ni skriva om detta då? Rätt infekterat ämne...
Jag har stött på några somaliska kvinnor som gick före i kön och jag sa till dom snällt att ställa sig sist i kön varpå en av dom skrek JÄVLA RASIST, JÄVLA SVENNEHORA till mig så det ringde i mina öron i en kvart efteråt och mina två små barn blev rädda. Jag påtalade varken hennes hudfärg eller religion (hon bar traditionen muslimsk slöja vet ej namnet). Men bara för att jag som vit svensk kvinna med kjol vid knät råkade säga till henne att ställa sig sist i kön precis som vi alla andra gjort innan henne och hennes väninnor, ja då var jag rasist i hennes ögon. Hon missbrukar ett ord som hon egentligen kan ha användning för när den verkliga rasisten kommer och gör något mot henne. Men pga hennes beteende kommer ju hennes folkgrupp inte bli mer populär i vårt område. Libanesen som ägde affären slängde ut kärringen och hennes avkommor, svägerskor och väninnor och har nu portat dom. Han om nån är verkligen en riktig rasist och skrek länge på henne vilka avskum dessa somalier är som inte gör något, vägrar integrera sig, luktar äckligt, är smutsiga och inte tar hänsyn till Sverige och på råda kommer de till HANS affär som han byggt upp och skrämmer HANS kunder. Jag blev chockad av hans uttalande men mot honom vågade hon inte säga ett ord. Så jag som vit svensk utsattes för rasism och mannen utsatte kvinnan för rasism.